رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488685

راه کارهای لازم برای تحقق جهش تولید

ساعت24-دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران، جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها را بزرگترین مشکل حال کشور دانست و با تاکید بر اصلاح و بازنگری قوانین بانکی، گفت: با بسته شدن یک کارخانه، امرار معاش یک خانواده به خطر می افتد، تولید کارفرما متوقف می شود و دولت به درآمدهایش نمی‌رسد.

تولیدات
هادی ابوی درباره تحقق شعار "جهش تولید" در سال ۱۳۹۹ ابراز عقیده کرد و گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری به نوعی هم گلایه مندی و هم دغدغه دیده می شود و ایشان امسال را به سال جهش تولید نامگذاری کردند تا ادامه همان مسیر سال قبل یعنی رونق تولید باشد و تداوم یابد.

وی افزود: معتقدم وقتی در ادامه رونق تولید بر تحقق جهش تولید تاکید می شود؛ یعنی کار کامل انجام نشده و باید یک فرماندهی واحد ایجاد شود تا تولید را به اعلا برساند. این کار زمانی انجام می شود که از حالت شعاری و نوشتن روی سربرگ نامه ها خارج شود، مردم حقیقتا جهش تولید را لمس کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تولید در زندگی آنها تاثیرگذار باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: سود تولید کارخانه ها اول به کارگرانش می رسد؛ لذا اگر می خواهیم تولید رونق و جهش پیدا کند باید ببینیم که آیا وضع زندگی کارگران بهتر شده و سفره های آنها بزرگتر شده یا نه؟

ابوی در ادامه با انتقاد از عملکرد جزیره ای دستگاه‌ها گفت: بزرگترین مشکل ما در کشور جزیره ای عمل کردن دستگاهها است. وقتی هر وزارتخانه و دستگاه تنها به قوانین و دستورالعملهای خود عمل می کند و در بحث تولید هر کدام نگاه خود را دارند، طبعا اهداف مورد نظر محقق نمی شود. این شعار را باید در راستا ببینیم و یک ستاد هماهنگ و متشکل از تمام مجموعه ها و دستگاهها تشکیل بدهیم تا اهداف جهش تولید محقق شود.

این مقام مسئول کارگری در عین حال بر لزوم شناسایی و رفع موانع تولید تاکید و خاطرنشان کرد: در بحث رفع موانع دولت باید پیشقدم شود و به تولید کننده کمک کند. چند کارخانه در کشور داریم که مدتها است درشان بسته شده و بخش اعظمی از آنها در دست بانکها است. چون تولید کننده نتوانسته وام بانک را بدهد بلافاصله بسته شده است؛ در حالی که با بسته شدن کارخانه، اول کارگر بیکار می شود و یک خانواده از نان خوردن می افتد، سپس تولید کارفرما متوقف می‌شود و سود نمی برد و در نهایت دولت هم به مالیات و درآمدهایش نمی رسد.

ابوی افزود: با بسته شدن کارخانه ها، قدرت خرید خانوارها پایین می آید، هزینه های دولت افزایش پیدا می کند و سازمان تامین اجتماعی ناچار است به کارگران بیمه بیکاری بپردازد و همه اینها فارغ از بزهکاری ها و مشکلات اجتماعی است که می‌تواند اتفاق بیفتد؛ لذا برای آنکه جهش تولید اتفاق بیفتد نیازمند بازنگری و اصلاح برخی قوانین هستیم و در ابتدا باید یک اقدام عملی در خصوص بانکها و قوانین آنها صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری و تاکید کردند باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها