رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488688

تنش میان رهبران اروپا شدت گرفت/مکرون: چرا از کمک های ما به ایتالیا هرگز گفته نمی شود؟

ساعت24- رئیس جمهوری فرانسه گفت: ما بدون همبستگی قوی اروپا برای تامین امکانات بهداشتی و بودجه نخواهیم توانست بر بحران کرونا غلبه کنیم.

به گزارش روز شنبه فرانس ۲۴، «امانوئل مکرون» روز شنبه به دنبال گفت و گوی سران گروه ۲۰ که دیروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد در گفت و گو با جند روزنامه ایتالیایی درباره تاخیر احتمالی فرانسه برای مهار کرونا در زمان وخیم شدن آن اظهار داشت: ما این علائم را به طور کامل نادیده نگرفتیم.

او با دفاع از عملکرد خود در این باره گفت: من از همان ابتدا با این بحران، زمانی که در چین آغاز شد، از نزدیک و جدی برخورد کردم.
مکرون همچنین تصریح کرد: با «نبود تمایل» کشورهایی مانند آلمان ما نمی توانیم از این مبارزه رهایی یابیم.
او با اشاره به کمک های فرانسه و آلمان به ایتالیا برای مقابله با کرونا با تاکید بر این که اروپا نباید خودخواه باشد، گفت: صحبت های زیادی در مورد کمک های چین یا روسیه وجود دارد، اما چرا از این که فرانسه و آلمان ۲ میلیون ماسک و ده ها هزار لباس تحویل ایتالیا داده است چیزی گفته نمی شود؟ این، کافی نیست و فقط یک شروع است و نباید به خود اجازه دهیم از آنچه شرکا و رقبای بین المللی می گویند سردرگم شویم.

دو هفته پیش، نمایندگان پارلمان اروپا اقدام دولت‌های آلمان و فرانسه در ممانعت از صادرات اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا از جمله ماسک تنفسی را به منزله خودخواهی دانستند.
او همچنین خواستار همبستگی قوی تر بودجه در اروپا شد و گفت: فرانسه در کنار ایتالیا است.
مکرون یادآور شد: اروپایی ها در ابتدای بیماری، هنگامی که چین متحمل بیشترین آسیب ها شد باارسال بیش از ۵۰ تن تجهیزات به کمک این کشور رفت.
فرانسه و آلمان پس از آنکه در ابتدا از ارسال ماسک و دیگر تجهیزات برای کمک به مقابله با کرونا خودداری کردند به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. اما در عوض، ایتالیا یک هواپیما مملو از ماسک و دستگاه های تنفس مصنوعی به این کشور به همراه پرچم های کوچک ایتالیا و چین ارسال و این اقدام تاثیر زیادی بر ایتالیایی ها گذاشت.
مکرون همچنین گفت: اروپا باید از چنین وضعیتی احساس غرور و قدرت کند اما لازم است از این فراتر رود. بنابراین من به همین دلیل از همبستگی بودجه در مدیریت این بحران(کرونا) و پیامدهای آن دفاع می کنم.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه مکرون در اظهارات خود در نشست سران گروه ۲۰ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به ویژه در قاره اروپا، به رهبران اروپایی درباره به خطر افتادن برخی مهم ترین پایه‌های اتحادیه اروپا از جمله پیمان «شنگن» هشدار داد.
او به همتایان اتحادیه اروپایی خود هشدار داد که خطر شیوع ویروس کرونا، چنانچه دیگر کشورها همبستگی لازم در مقابله با این بحران از خود نشان ندهند، موجب می شود تا پایه های اصلی (اتحادیه اروپا) همچون منطقه بدون مرز (شنگن) فرو ریزد.

اروپا در شیوع کرونا از چین پیشی گرفته و هم اکنون به عنوان مهمترین کانون این ویروس در جهان است .ایتالیا با بیش از ۸۶ هزار مبتلا و بیش از ۹ هزار قربانی بیشترین صدمه را در اروپا و جهان از ویروس کرونا متحمل شده است در فرانسه نیز تاکنون حدود ۳۳ هزار نفر مبتلا شده و حدود دو هزار نفر نیز جان باخته اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها