رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488694

کرونا شرکت آمریکایی استخراج بیت کوین را تعطیل کرد

ساعت24-کاهش قیمت بیت‌کوین ناشی از اپیدمی جهانی کووید-۱۹ موجب شد تا شرکت استخراج رمز ارز «دیجیتال فارمز» مستقر در ایالت کالیفرنیا، فعالیت خود را به طور موقت متوقف کند.

شرکت سرمایه‌گذاری دی‌پی‌دابلیو هلندینگز (DPW Holdings) که دیجیتال فارمز زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، در ۱۸ مارس به همراه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بروزرسانی را در خصوص فعالیت خود تحت تاثیر پاندمی کووید-۱۹ منتشر کرد؛ بیماری که فعالیت شرکت‌ها و بازارهای جهانی را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

در این بروزرسانی به این موضوع اشاره شده بود که تجارت این شرکت در حوزه استخراج رمزارز با مانع مواجه شده است.

شرکت مذکور در این بروزرسانی نوشت: فعالیت‌های استخراج رمزارز شرکت دیجیتال فارمز تا مدتی نامشخص تعلیق شده است و عمده دلیل آن کاهش شدید قیمت بیت کوین در بازار است.

ماه مه سال گذشته دی‌پی‌دابلیو اعلام کرد که دیجیتال فارمز در آمریکا تاسیساتی را به وسعت ۶۱۷ هزار فوت مربع (حدود ۵۸هزار مترمربع) با قابلیت دسترسی آنی به منبع تغذیه‌ای با توان ۲۸ مگاوات و زیرساختی با قابلیت پشتیبانی از ۳۰۰ مگاوات، برای راه اندازی فعالیت‌های خود در اختیار گرفته است.

DPW در ژانویه ۲۰۱۸، مالکیت دیجیتال فارمز را که پیش‌تر با نام سوپر کریپتو ماینینگ شناخته می‌شد، به دست گرفت.

براساس گزارش سالانه DPW که با همکاری SEC در آوریل ۲۰۱۹ منتشر شد، فعالیت استخراجی این شرکت با وام ۵ میلیارد دلاری از دو موسسه سرمایه گذاری و خریداری هزار دستگاه استخراج (انت ماینر اس۹ محصول شرکت بیت‌مین) آغاز شد و استخراج بیت کوین، لایت کوین و اتریوم تحت مالکیت جدید شرکت به طور رسمی از فوریه ۲۰۱۸ کلید خورد.

گزارش سال ۲۰۱۹ این شرکت از نخستین درآمد سالانه ناشی از استخراج رمز ارز حاکی از عواید ۱.۶۷ میلیون دلاری بود؛ رقمی که بخش کوچکی از مجموع درآمد۲۷ میلیون دلاری دی‌پی‌دابلیو را تشکیل می‌داد.

دیجیتال فارمز تصمیم داشت تا ۱۰ رمزارز برتر جهان را از حیث سرمایه در بازار، استخراج و علاوه بر این در نظر داشت تا خدمات استخراج ابری را نیز ارائه کند.

DPW در تازه‌ترین گزارش خود آورده است: با توجه به شرایط بی‌سابقه بازار داخلی و بین المللی و تاثیرات دنباله‌دار کووید-۱۹ بر فعالیت‌های شرکت و عملکرد مالی آن که وسعت آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست، شرکت (دیجیتال فارمز) فعالیت‌ها و گزارش مالی خود را برای سال ۲۰۲۰ به طور موقت به حالت تعلیق در می‌آورد.

قیمت بیت‌کوین از ارتفاعات بالای ۱۰ هزار دلاری خود از فوریه سال جاری شروع به ریزش کرد و سودآوری برای صنعت استخراج رمزارز دشوار شد.

روند نزولی قیمت بیت‌کوین در سوم مارس و بدنبال تشنج گسترده‌تر بازار تحت تاثیر شیوع فزاینده ویروس کرونا، ضربه‌ای شدیدتر را به این رمز ارز وارد کرد و آن را به زیر ۴ هزار دلار کشید، اما پس از آن رفته رفته تعادل خود را به دست آورد و در حال حاضر حوالی ۶ هزار ۶۶۰ دلار در نوسان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها