رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488695

هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها

ساعت24-سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: برخی کشورها خارج از چارچوب سازمان ملل متحد، تحریم‌های یک جانبه ای علیه کشورهای دیگر وضع کرده اند که به مبارزه این کشورها با ویروس کرونا آسیب زده است لذا پکن خواستار لغو این تحریم ها است.

laquo;گنگ شوانگ» روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: چین همواره با این تحریم های یک جانبه مخالف بوده است این امر «اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد و قانون بین‌المللی را نقض می کند».

او تصریح کرد: چین از کشورهای تحریم کننده می خواهد تا به طور جدی به «حق قانونی و زندگی همه افراد آسیب دیده از بیماری ویروس کرونا» احترام بگذارند و فورا همه تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورهای مربوط را لغو کنند.

هشت کشور از جمله چین و روسیه با ارسال نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌هایی شدند که مانع مبارزه با بیماری همه گیر کرونا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: در حال حاضر بیماری ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گسترش است و در همین راستا ما همکاری با جامعه جهانی برای مبارزه با این بیماری همه گیر را در اولویت قرار می دهیم.

وی گفت: اگر تحریم‌های یک جانبه علیه کشورهای مربوط ادامه یابد، بی شک وضعیت این کشورها «وخیم تر» می شود و این آشکارا مغایر «روحیه انسان‌دوستی» است و نه تنها مانع مبارزه کشورهای مربوط و جامعه جهانی با شیوع ویروس کرونا می شود بلکه بر امدادرسانی انسان‌دوستانه از سوی سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی دیگر نیز تاثیر منفی می گذارد.

گنگ شوانگ ادامه داد: چین از درخواست دبیرکل سازمان ملل که «خواستار لغو این تحریم ها شده و گفته است جهان نیاز به مبارزه با ویروس دارد» پشتیبانی می کند و از این کشورها می خواهد تا به طور جدی به حق قانونی و جان همه مردم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا احترام بگذارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها