رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488726

تمدید فروش های اینترنتی صنوف تا پایان فروردین

ساعت24-قائم مقام وزیر صمت از تمدید برگزاری فروش های اینترنتی کسب و کارها با توجه به شیوع کرونا از ۱۶ تا پایان فروردین خبر داد و گفت: پیشنهاد ارائه تخفیف مالیاتی صنوف مشارکت کننده به دولت ارائه شد.

حسین مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه تولید و فروش اقلام ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به هیچ عنوان تعطیل پذیر نیست، گفت: تولیدکنندگان برای تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم به خصوص در حوزه صنایع غذایی، کالاهای اساسی، محصولات شوینده و بهداشتی و نیز اقلام و تجهیزات پزشکی به صورت سه شیفت و بدون تعطیلی مشغول به کار هستند.

تولید باقدرت و بدون تعطیلی ادامه دارد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با ابلاغیه‌ای به تمام استانداران و واحدهای تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله ایدرو و ایمیدرو و خودروسازان تاکید شده که تولید با حداکثر ظرفیت به کار خود ادامه دهد ضمن اینکه تدابیری برای حمل و نقل کارگران و حفاظت از آنها در مقابل ویروس کرونا در واحدهای تولیدی اندیشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و بهداشت در واحدهای تولیدی و صنعتی ابلاغ شده تا با ایجاد حاشیه امن برای کارگران تولید بدون وقفه ادامه یابد.

وی بار دیگر تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت‌ها، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و تمامی مغازه‌های عرضه کننده کالاهای ضروری مورد نیاز مردم مکلف به ارائه خدمات در طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

فروش اینترنتی کسب و کارها تا آخر فروردین تمدید شد

مدرس خیابانی با اشاره به برگزاری جلسات مدیریت کرونا در سه سطح ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد مقابله با کرونا در وزارت صمت و اتاق عملیات حوزه قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به موازات تدابیری که برای تأمین و توزیع کالاها صورت می‌گیرد فروش‌های اینترنتی نیز به منظور تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم در سایر گروه‌های کالایی تا آخر فروردین ماه تمدید شده است که بر این اساس تمامی عرضه کنندگان کالا در قالب این طرح باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن اقلام نیازهای مردم را تأمین نمایند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره از ۱۶ تا پایان فروردین ماه تمدید شده و این در شرایطی است که اسفند ماه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۲۳۶ درصدی فروش اینترنتی را شاهد بودیم و در طول یک هفته برگزاری جشنواره برخی فروشگاه‌ها بین صد تا ۲۰۰ درصد افزایش فروش را تجربه کرده اند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه در این دوره از برگزاری جشنواره ۳۱۹ فروشگاه و کسب و کار اینترنتی مشارکت داشتند خاطرنشان کرد: ۵۸۰۰ واحد صنفی جدید در این دوره از فروش‌های اینترنتی ثبت نام کرده اند که شامل کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی، خواروبار، لوازم ورزشی و مواردی از این دست است ضمن اینکه توسعه فروش‌های اینترنتی مصداق بارز عدالت اجتماعی است چرا که تمامی افراد قادر خواهند بود کالا و محصولات تولیدی خود را در بستر اینترنت به مردم عرضه نمایند و از انجام هزینه‌هایی همچون اجاره مغازه و سایر هزینه‌های مترتب بر آن دور باشند اما به هر حال حق و حقوق دولتی را در فروش‌های خود پرداخت خواهند نمود.

توسعه فروش‌های اینترنتی مصداق عدالت اجتماعی

مدرس خیابانی با بیان اینکه توسعه فروش‌های اینترنتی علاوه بر اینکه بر شعار در خانه بمانیم کمک خواهد کرد، گفت: نیازهای مردم نیز در قالب این طرح برآورده شده و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا قادر خواهند بود بر روی پای خود بایستند بنابراین بهترین راهکار برای حمایت از واحدهای صنفی و فروشگاهی در شرایط کنونی برگزاری فروش‌های اینترنتی است.

وی از ارائه پیشنهادی به دولت جهت حمایت از کسب و کارهایی که در فروش‌های اینترنتی مشارکت کرده اند خبر داد و گفت: اصنافی که در این طرح مشارکت کنند در صورت موافقت دولت می‌توانند از تخفیف در مالیات بر عملکرد خود برخوردار باشند و این تخفیف به خصوص در دو تا سه ماه مرتبط با دوره شیوع کرونا ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: نکته اتکای فروش‌های اینترنتی کسب و کارهای سنتی هستند که تا به حال فروش اینترنتی را تجربه نکرده اند که تلاش ما این است بتوانیم با رونق و توسعه فروش‌های اینترنتی مزایای مترتب بر عبور و مرور مردم و کاهش ترافیک را افزایش دهیم.

مردم از فروشگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خرید نکنند

مدرس خیابانی با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، وزارت صنعت، اتاق‌های اصناف و سازمان‌های سمت استان‌ها به واحدهای صنفی و شبکه‌های توزیع ابلاغ شده است، گفت: تمام واحدهای صنفی مکلف هستند تا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را جلوی درب مغازه‌ها نصب کرده و آن را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: از مردم هم درخواست می‌شود تا از آن دسته واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خرید نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها