رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488736

حجم تولید کشور از بازار داخل بیشتر است/ حمایت بانک مرکزی ازصادرات

ساعت24-رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: بازار ۸۰ میلیونی ایران برای تولیدات واحدهای تولیدی کافی نیست و باید به موضوع صادرات محصولات داخل به بازارهای منطقه‌ای و بین المللی نیز توجه داشته باشیم.

به نقل از رادیو گفتگو، محمد لاهوتی در مورد نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» خاطرنشان کرد: تحقق این شعار نیازمند بسترهایی است که از جمله آن احساس وظیفه تمام قوا در برابر تحقق این شعار است چنان که به آن از موضع مسئولیت حاکمیتی نگاه کنند.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با بیان این که در ارتباط با این موضوع فقط نباید از دستگاه‌های اجرایی مطالبه گری کرد و در تحقق شعار جهش تولید به حمایت دیگر قوا نیز نیازمند هستیم، تصریح کرد: در حوزه دستگاه‌های اجرایی مسئولیت بانک‌ها در این زمینه بسیار مهم است و سیاست‌های بانک مرکزی باید متناسب با حمایت از تولید و تولیدکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه طبق اخبار منتشر شده بانک مرکزی در این زمینه بسته‌ای را نیز تهیه کرده است در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت فراهم کردن فضای مناسب کسب و کار اشاره کرد و گفت: این موضوع نیازمند اجرایی شدن قانون کسب و کار است در این زمینه قوانینی در کشور تصویب شده ولی هیچ کدام به طور کامل اجرایی نمی‌شوند.

لاهوتی همچنین به اهمیت حمایت از صادرات اشاره کرد و افزود: اگر همه واحدهای تولیدی بخواهند با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند بازار ۸۰ میلیونی ایران کافی برای تولیدات آنها نیست در همین چارچوب لازم است به موضوع صادرات محصولات تولیدی کشور به بازارهای منطقه‌ای و بین المللی نیز توجه داشته باشیم.

وی گفت: مجلس علاوه بر تصویب قوانینی در زمینه حمایت از تولید کنندگان و تسهیل امور در این زمینه باید بر اجرای دقیق قوانین که در این راستا تصویب و تدوین شده نظارت کند و از ایجاد موانع جدید در امر تولید جلوگیری کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران همچنین به وظایف قوه قضائیه در راستای تحقق شعار جهش تولید اشاره کرد و افزود: سرمایه جایی می‌رود که امنیت وجود داشته باشد و در وهله اول برای ایجاد امنیت، باید قوه قضائیه با رانت خواران و و مفسدین مبارزه کند.

وی تصریح کرد: در شرایط امن، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در عرصه تولید تشویق می‌شوند و این امکان برایشان فراهم می‌شود که در یک فضای امن به رقابت بپردازند، بنابراین حمایت از سرمایه گذاران باید مورد توجه قوه قضائیه باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها