رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488741

سقوط سنگین بازارهای وال‌استریت/داوجونز امروز۹۰۰واحد دیگر سقوط کرد

ساعت24-حال و هوای بازارهای مالی امریکا همچنان بهم ریخته است و بازارهای وال استریت با یک سقوط سنگین روبرو شدند تا بخشی از سود بزرگ ۳ روز قبل خود را از دست داده و هفته پرنوسان خود را به پایان ببرند.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) بازارهای وال استریت با یک سقوط سنگین روبرو شدند تا بخشی از سود بزرگ ۳ روز قبل خود را از دست داده و هفته پرنوسان خود را به پایان ببرند.

پس از اینکه گزارشات نشان داد آمریکا به کشوری با بیشترین تعداد مبتلایان تأیید شده به ویروس کرونا تبدیل شده است، حال‌وهوای بازارهای مالی این کشور به هم ریخت.

میانگین صنعتی داوجونز ۹۱۵.۳۹ واحد یا ۴.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۱۶۳۶.۷۸ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با یک سقوط سنگین ۳.۴ درصدی به ۲۵۴۱.۴۷ واحد بازگشت، در حالی که کامپوزیت نزدک با ۳.۷ درصد سقوط در ۷۵۰۲.۳۸ واحد بسته شد.

بوئینگ با سقوط سنگین ۱۰.۳ درصدی پیشتاز سقوط سهام در آمریکا بود. سهام شرکت‌های شورون و دیزنی هر کدام ۸ درصد سقوط کردند. سهام بوئینگ پس از آن سقوط که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که این هواپیماساز به دنبال به دست آوردن تزریق پول دولت و خرید سهام شرکت توسط خزانه‌داری نیست.

با این همه این هفته با تمام نوسان‌هایش هفته خوبی برای سهام آمریکا بود. داوجونز ۱۲.۸ درصد در این هفته رشد کرد تا بهترین هفته خود از ۱۹۳۸ تا کنون را به ثبت برساند. اس‌اندپی با رشد ۱۰.۳ درصدی بهترین هفته خود از مارس ۲۰۰۹ را ثبت کرد. کامپوزیت نزدک هم بهترین هفته خود در ۱۱ سال اخیر را ثبت کرد و ۹.۱ درصد بالا آمد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها