رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488747

ساعت زمین را امشب کوک کنید

ساعت24-ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی آخرین شنبه ماه مارس را ساعت زمین اعلام کرده‌اند که مردم سراسر دنیا به مدت یک ساعت لامپ‌های منزل خود را خاموش می‌کنند.

به نقل از وبسایت ارس آور، حضور انسان از ابتدای پیدایش خود تأثیرات زیادی را بر روی کره زمین گذاشته است و این مهم پس از انقلاب صنعتی و با پیدایش کارخانجات ریز و درشت، دوچندان شده است.

سازمان‌ها و افراد زیادی برنامه‌های گوناگونی برای ادای احترام به زمین و محیط زیست و به نوعی یادآوری اهمیت و ارزش فراموش شده محیط زیست پایه‌ریزی کرده‌اند که یکی از آن‌ها برنامه ساعت زمین است.

در واقع این برنامه اولین بار در سال ۲۰۰۷ توسط صندوق جهانی طبیعیت در شهر سیدنی استرالیا مطرح و اجرا شد که هدف از آن جلب توجه افکار عمومی به ارزش و آرمان حفاظت از کره زمین با خاموش کردن یک ساعته لوازم برقی که مورد نیاز نیستند و به خصوص لامپ‌ها شروع شد.

ساعت زمین اکنون پس از گذشت ١۳ سال به یکی از بزرگترین حرکت‌های اجتماعی مردمی برای حمایت از کره زمین شده است؛ میلیون‌ها افراد مشتاق در بیش از ١۸۰ کشور جهان هرساله در آخرین شنبه ماه مارس اقدام به خاموش کردن لامپ‌های محل سکونت خود به مدت یک ساعت برای حمایت از سیاره خود می‌کنند.

پویش ساعت زمین حتی از خاموشی یک ساعته لامپ‌ها فراتر رفته و به تسریع کننده‌ای برای حرکت‌های مثبت محیط زیستی تبدیل شده و با شرکت تعداد زیادی مردم در این امر، قطعا قانون گذاران را به سمت توجه بیشتر به محیط زیست و طبیعت وا می‌دارد.

سازمان محیط زیست ملل متحد در پیامی به تمام مردم جهان اعلام کرد که خاموش کردن لامپ‌های منازل در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی و به مدت یک ساعت، درحالی که در نبرد با ویروس کرونا هستیم نمادی برای یک دلی و اتحاد مردم است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها