رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488751

کاهش ۱۰ درصدی تردد با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/۹۴۰ هزار نفر غربالگری شدند

ساعت24- استاندار مرکزی گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان ترددها ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سید علی آقازاده در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت های بیشتر در هفته جاری گفت: از ساعت ۲۴ شب گذشته اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمام کشور و استان مرکزی آغاز شد و طبق اعلام نتیجه کار توسط نیروی انتظامی و اداره کل راهداری حدود ۱۰ درصد ترددها به استان و در درون شهر نسبت به ۲۴ گذشته کمتر شده است که نشان از رعایت مردم و اثربخشی عملکرد تیم های نظارتی در گلوگاه های استان دارد و امید است ترددها کاهش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گام اول اجرای طرح، موفقیت هایی حاصل شده است، گفت: برای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه محدودیت هایی اعلام شده است، امسال باید سیزده نوروز را کنار بگذاریم و در خانه ها بمانیم، بنابراین در این دو روز خودرویی در سطح شهرها تردد نخواهد کرد و طرح عدم خروج خودروها از درب منزل اجرایی خواهد شد.

آقازاده گفت: از مردم می خواهیم که همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند. اگر خودرویی بدون دلیل از منزل خارج شود، برخورد قضایی با او صورت خواهد گرفت و ضمن توقیف یک ماهه خودرو، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در خصوص این تخلف اعمال می شود.

وی گفت: در جلسه امروز مصوب شد تیمی متشکل از فرماندار اراک، رییس پلیس راهور و اتاق اصناف و نیروی انتظامی امروز تا عصر طرح ترافیکی و کنترلی برای رعایت مسائل بهداشتی برای محدوده مرکز شهر و محل استقرار میوه فروشان در نظر بگیرند. گزارشاتی رسیده است که نشان می دهد طی ۱۰ روز اخیر رعایت مسائل بهداشتی در این نقاط صورت نمی گیرد و فاصله گذاری اجتماعی بین فروشندگان و خریداران وجود ندارد.

استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه رتبه استان مرکزی درخصوص ابتلا به کرونا هر روز نسبت به دیگر استان ها بهبود می یابد و امروز از نظر تعداد مبتلایان و شیوع بیماری در رتبه نهم کشور هستیم. اگر این رویه ادامه یابد و رعایت از جانب مردم صورت گیرد ظرف دو سه روز آینده وضعیت بهبود می یابد، البته این رتبه بندی ها فقط نوعی مقیاس است و امیدواریم این بیماری زودتر مهار شود.

آقازاده اضافه کرد: غربالگری ۹۴۰ هزار نفر در استان انجام شده است که معادل ۶۶ درصد جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان است. از تمام مردم می خواهیم ثبت نام در سامانه ارزیابی سلامت و پیگیری سلامت خود از این طریق را انجام دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها