رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488800

عربستان حضور در محل کار را ممنوع کرد!

ساعت24-دولت عربستان از کارکنان بخش دولتی و خصوصی خواست تا در خانه باقی بمانند.

به نقل از رویترز، پس از افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در عربستان، دولت حضور کارکنان دولتی و خصوصی در محل کار را جز در موارد ضروری، ممنوع اعلام و لغو پروازهای داخلی و خارجی را تمدید کرد. وزارت کشور عربستان در بیانیهای اعلام کرد: پروازهای داخلی، حرکت قطارها و فعالیت اتوبوسها و تاکسیها تا اطلاع بعدی متوقف خواهد بود.

از سوی دیگر با عبور شمار قربانیان کووید-۱۹ از ۱۰ هزار نفر در ایتالیا، نخست وزیر این کشور از آمادهسازی یک بسته حمایتی جدید برای کسب و کارهای فعال در زنجیره تامین و مواد غذایی خبر داد. جوزپه کنته با اعلام این که ۴.۳ میلیارد یورو اعتبار در اختیار شهرداری های مناطق مختلف قرار خواهد گرفت، از تخصیص ۴۰۰ میلیون یورو اعتبار برای کسانی که پول کافی برای خرید مایحتاج روزانه خود ندارند خبر داد.

ایتالیا که بیشترین شمار قربانیان کرونا در جهان را دارد، تاکنون ۲۵ میلیارد یورو برای مقابله با این ویروس اعتبار تخصیص داده است. روبرتو گوالتیری، وزیر اقتصاد ایتالیا از اورسلا فون در لین، رییس کمیسیون اروپا به دلیل تاخیر در اجرایی کردن برنامه مشترک مقابله با کرونا در سطح اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت: سخنان خانم رییس اشتباه بود و از شنیدنش متاسف شدم. وی افزود: اروپا به یک طرح مارشال دیگر ( برنامه بازسازی اقتصاد اروپا پس از جنگ جهانی دوم) پس از پایان بحران کرونا نیاز دارد.

در اسپانیا نیز پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور اعلام کرد جز کارکنان بخشهای ضروری، کلیه شاغلان باید تا دو هفته در منزل خود باقی بمانند. وی گفت دستمزد این ایام به کارکنان در پایان ماه پرداخت میشود اما پس از پایان بحران کرونا، کارکنان باید به تدریج این ساعات کاری را جبران کنند.

اسپانیا اکنون با بیش از ۶۰۰۰ قربانی، دومین کانون مرگبار کووید-۱۹ در جهان محسوب می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها