رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488850

دیاباته خودش را خیلی بالاتر از سطح لیگ ایران میداند؟

ساعت 24-مهاجم آفریقایی استقلال عنوان کرد که دوست دارد فوتبالش در لیگ فرانسه به پایان برسد.

مجله «فرانس فوتبال» امروز بخش دوم مصاحبه با شیخ دیاباته، مهاجم استقلال را منتشر کرد که زیر می توانید بخوانید:

* به سراغ تجربه 6 ماهه حضورت در سری آ ایتالیا می رویم. شما در این مدت کوتاه در تیم بنونتو موفق شدی در 11 بازی 8 گل به ثمر برسانی. 2 گل از این آنها را به یوونتوس زدی. خاطره ای در ذهنت از آن موقعه داری؟

بله واقعا دورانی فوق العاده در لیگ ایتالیا داشتم. البته اکنون نیز در ایران لحظاتی استثنایی را پشت سر می گذارم. هواداران به من پیام می دهند و از من حالم سوال می کنند. البته از حضورم در ایتالیا نیز خوشحالم. در ایتالیا نیز هواداران با گل زدنت فریاد می زنند و احترام زیادی برایت قائل هستند. البته من وقتی به بنونتو پیوستم مدت زیادی بازی نمی کردم چون مربی به من بازی نمی داد. حتی مجبور شدم به پیش مربی بروم و به او گفتم که من باید بازی کنم. بعد از تلاش فراوان در نهایت مربی به من در چهارمین بازی رضایت داد تا بازی دهد اما متاسفانه(باخنده) پیش از آن بازی من مصدوم شد و با وجود اینکه تلاش زیادی کرده بودم تا مربی را راضی کنم اما به او گفتم که من نمی توانم در این بازی حضور داشته باشم. آنجا مهاجمی بود که همیشه در ترکیب اصلی بود و هر گاه مصدوم می شد بازی به من می رسید. این چیزی بود که من نمی توانستم درک کنیم. به همین خاطر به پیش مربی رفتم و به او گفتم: اگر من را نمی خواهی پس چرا جذبم کردی؟ او در پاسخ به من گفت: ای شیخ وقتی به اینجا آمدی کسی قول بازی به تو داد؟ گفتم : نه. خلاصه فراز و نشیب های زیادی در این مدت 6 ماه در فوتبال ایتالیا داشتم ولی کلا تجربه خوبی بود.

* در ایتالیا فوتبالیست های رنگین پوست همیشه از هواداران نژادپرست مورد اهانت قرار می گیرند. آیا برای تو چنین اتفاقی رخ داد؟

نه. اما قبل از امضای قراردادم مسئولان باشگاه بنونتو به من گفتند: ای شیخ، در اینجا شهرهایی وجود دارد که شاید تو از نژادپرستی آنها رنج ببری. حتی خود ایتالیایی ها از این مکان های مشخص اطلاع دارند. با این وجود من در مدت 6 ماه حضور در ایتالیا چنین رفتارهایی را ندیدم. هوادارانی که سعی دارند با شعارهای نژادپرستانه عملکرد شما را ضعیف کنند و من همیشه به خودم می گویم اگر چنین رفتارهایی با تو شد اهمیتی نده و به بازی خود ادامه بده. البته درست است این رفتارها بسیار زننده و توهین آمیز است.

* آیا دوباره تو را لیگ فرانسه می بینیم؟

هرچیزی می تواند در آینده رخ دهد. اما آنچه که دوست دارم این است که فوتبالم را در اروپا به پایان ببرم. نمی دانم چه تیمی و یا در چه سطحی باشد ولی این زیبا نیست که گفته شود شیخ دیاباته فوتبالش را در لیگ ایران به پایان برد. من این را نمی خواهم. بدون شک دوست دارم به لیگ فرانسه برگردم.

چندین سال پیش من به گفته شد آفریقایی بودنت به منزله خانه توست و فرانسه کشور توست. کشور کل جهان است. من البته با برخورد افراد کمی رفتار غربی دارم. وقتی کوچک بودم در کشور مالی بزرگ شدم. وقتی شما اهل کشور مالی باشید یعنی آفریقایی هستید. در ذهن خودم من یک آفریقایی-اروپایی-آسیایی هستم. من یک انسان هستم و این همه چیز است.

* آیا کشوری هست که قبل از بازگشتت به اروپا به عنوان بازیکن دوست داشته باشی، تجربه کنی؟

باید به صراحت بگویم من مدت ها قبل از فرانسه خارج شدم و دوست دارم به این کشور برگردم (باخنده). البته باید بگویم قبل از برگشتنم دوست دارم در لیگ عربستان هم بازی کنم. دوست دارم این تجربه کوتاه مدت برای یک سال باشد.

*به هر حال در پایان دوست داری به لیگ فرانسه برگردی؟

نمی خواهم برای دعوت نامه ارسال شود تا به لیگ فرانسه برگردم. تنها چیزی که می خواهم این است که مردم آنجا مرا بخواهند. اگر تیمی مرا بخواهد این باعث افتخارم است و این اتفاق خوشحال خواهم شد. من گل های زیادی را در لیگ فرانسه زدم اگر دوباره برگردم تور دروازه ها را می لرزانم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها