رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488851

امریکا نیروهای مقاومت در عراق را تهدید کرد

ساعت 24-یکی از مسئولان آمریکایی مدعی شد شاخص ها حاکی از آن است که نیروهای حزب‌الله عراق برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق آماده می‌شوند و به همین منظور دولت ترامپ در حال بررسی گزینه‌ها در این خصوص است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقامات آمریکایی می‌گویند که تقریبا روزانه گزارشاتی درباره حملات به تاسیسات دیپلماتیک یا نظامی مرتبط با آمریکا دریافت می‌کنند اما مسئله اینجاست که چطور می‌توان مانع این حملات بدون ایجاد خطرات بیشتر برای نیروهای آمریکایی شد. این مسئله همچنین تاکیدی است بر این که چقدر نفوذ و امنیت آمریکا در عراق از بین رفته است.

همچنین این روزنامه نوشت که نیروهای مقاومت در عراق از قبل برای حمله به آمریکا جسورتر شده‌اند و حملات بیشتری را انجام داده و روز روشن حمله می‌کنند.

به گزارش الجزیره، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اقدامات بیشتر برای رویارویی با این حملات بدون منجر شدن به اقدامات تلافی جویانه هزینه بر است.

دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که آمریکا اقدامات لازم برای تلافی اقدامات خشونت آمیز گروه‌های مقاومت در عراق را اتخاذ خواهد کرد اما دولت واشنگتن همچنان درباره نحوه و زمان انجام این اقدامات تلافی جویانه دچار اختلاف و دو دستگی است.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا گفت: پاسخ واشنگتن به حملات آتی احتمالا به اینکه نیروهای آمریکایی در جریان آنها زخمی یا کشته شوند و اندازه و ماهیت این حملات بستگی دارد. موضوع اساسی و مهم این است که خط قرمز آمریکا کجاست.

دورنمای خشونت‌های بیشترنیروهای مقاومت عراق در حال حاضر، حالت تدافعی آمریکا در عراق را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته مقامات در حال حاضر نیرو و تجهیزات دفاع هوایی آمریکایی بیشتری در عراق مستقر شده است. انتظار می‌رود که طی یک یا دو هفته آتی تجهیزات دفاع هوایی جدید آمریکا از جمله سپرهای دفاع موشکی پاتریوت در عراق مستقر شوند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها