رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488864

ورود نظامیان جدید آمریکایی به پایگاه عین الاسد عراق

ساعت 24-منابع آگاه امنیتی عراق اطلاع داده اند که گروه جدیدی از سربازان و مستشاران نظامی آمریکا با چند فروند هواپیما وارد پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق شده اند.

به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری «المعلومه» عراق امروز (یکشنبه) به نقل از منابع آگاه امنیتی گزارش داده است که پایگاه عین الاسد تحت تدابیر شدید امنیتی شاهد فرود چند فروند هواپیمای آمریکایی بوده است که ماموریت انتقال سربازان و مستشاران نظامی آمریکا را بر عهده داشتند.

المعلومه افزود که این هواپیماهای آمریکایی علاوه بر نیروهای نظامی، تجهیزات جنگی را که نیز با خود به پایگاه عین الاسد آورده اند.

این پایگاه خبری همچنین حرکت جنگنده های ارتش آمریکا بر فراز پایگاه عین الاسد را فشرده توصیف کرد و تحرکات رخ داده در عین الاسد را غیر عادی خواند.

«قصی الانباری» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق هم روز گذشته (شنبه) از تحرکات آمریکایی برای بمباران مجدد مواضع این نیروها خبر داد و تاکید کرد که بسیج مردمی عراق اقدامات لازم را برای برهم زدن طرح های آمریکا درنظر گرفته است.

پایگاه عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» در کشور عراق واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ۱۸ دی ۱۳۹۸ در پاسخ به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در تاریخ ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید، چندین موشک بالستیک را به سمت پایگاه هوایی عین الاسد شلیک کرد که باعث خسارت های سنگین به این پایگاه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها