رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488865

تمدید تعطیلی نیویورک تا ۲۷ فروردین

مخالفت فرماندار نیویورک با قرنطینه

ساعت 24-فرماندار نیویورک تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری در این ایالت را تا ۲۷ فروردین ماه تمدید کرد.وی درباره قرنطینه نیویورک هم اضافه کرد: ما اجازه نخواهیم داد که برای مردم نیویورک تبعیض قائل شوند.

به گزارش ایرنا اندرو کومو روز یکشنبه در نشست خبری مربوط به ویروس کرونا در ایالت کرونا با اعلام این مطلب، افزود: این بدان معناست که نیروی کار غیر ضروری جهت ادامه کار از خانه تا حداقل ۱۵ آوریل هدایت می شوند.

وی خاطرنشان کرد ارزیابی مجدد از وضعیت، هر دو هفته اعلام می‌شود.

فرماندار نیویورک درباره چگونگی عملکرد بیمارستان‌های خصوصی در این شرایط هم اشاره کرد و گفت: به طور معمول ، هر بیمارستان خصوصی بر اساس مدیریت خودشان فعالیت می کنند. بین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دیواری وجود دارد.

کومو افزود: ما باید به سرعت آن ساختار را تغییر دهیم. ما نیاز داریم همه بیمارستان‌ها با یکدیگر همکاری کنند. همه ما روی یک عرشه قرار داریم.

وی از جان باختن یک کارآگاه پلیس نیویورک در اثر کرونا هم اظهار تاسف کرد و گفت: یگان امداد ما هر روز برای محافظت از مردم این ایالت ، زندگی خود را به خطر می اندازند. کلمه‌ای ندارم که بتواند قدردانی مرا از این قهرمانان ابراز کند.

فرماندار نیویورک همچنین از جان باختن یک پرستار نیویورکی در اثر کرونا ابراز تاثر کرد و افزود: او و سایر کادر پزشکی هر روز نشان می‌دهند که برای نجات جانها تلاش می‌کنند. او به طرز غم انگیزی با این کار، جان خود را از دست داد.

کومو ادامه داد: ما نمی توانیم از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی خود به اندازه کافی بخاطر از خودگذشتگی و شجاعت خود تشکر کنیم.

وی درباره قرنطینه نیویورک هم اضافه کرد: ما اجازه نخواهیم داد که برای مردم نیویورک تبعیض قائل شوند. رود آیلند دیگر نمی‌تواند نیویورکی ها را در مرزهای خود متوقف کند. ما از رودآیلند به خاطر همکاری آنها در لغو این دستورالعمل اجرایی تشکر می کنیم.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تا این ساعت در ایالت نیویورک، ۵۳ هزار و ۵۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۳۴ نفر هم جان باخته‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته از احتمال قرنطینه نیویورک و دو ایالت دیگر سخن گفته بود که با واکنش شدید فرمانداران این ایالت‌ها مواجه شد و در نهایت از آن صرف نظر کرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۲۵ هزار و ۴۳۳ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۲۰۱ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها