رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489526

واردات داروی درمان کرونا از کوبا

"این فرک" کرونا را درچین درمان کرده است

ساعت 24 - مسابقه و رقابت نفس گیر برای دارویی که ویروس کرونا را شکست دهد و افراد کرونا زده را درمان کند در بسیاری از کشورها را افتاده و برخی باوردارند داروهایی نیز پیدا شده اند که جواب داده است. به طور مثال خبرها نشان می دهد در چین داروی "این‌فرک" در درمان کرونا موثر واقع شده است .

نجات بخش
dir="RTL">به گزارش دویچه وله اکنون شرکتی خواستار توزیع آن در آلمان است. محموله آماده صدور به آلمان بوده، اما مجوز واردات آن صادر نشده است. از این رو این شرکت مایل به واردات آن از کوبا شده است.بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر در تلاش هستند به داروی درمان کرونا و واکسن‌ پیشگیری از ابتلا به این بیماری دست یابند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت "پروفومد" است. شرکتی که دو شعبه، یکی در ایالت زاکسن در آلمان و شعبه دیگری در اتریش دارد. شرکتی با ۱۵۰ شاغل که بیشتر در تولید کالاهای پزشکی فعالیت می‌کند، اما تجربه‌ای در عرصه داروسازی ندارد.شرکت "پروفومد" اکنون بر آن است که داروی "این‌فرک" را از کوبا وارد کند. همکاری این شرکت آلمانی با کوبا پدیده تازه‌ای نیست. اما این بار، موضوع بر سر واردات یک دارو است. داروی "این‌فرک" که در چین در همراهی با یک داروی دیگر در درمان بیماری کرونا موثر واقع شده است.گئورگ شفر، رئیس شرکت "پروفومد" اعلام کرده که با مسئولان دولت فدرال و ایالت زاکسن بر سر واردات این دارو تماس گرفته است. تماس‌هایی که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.پس از آنکه امکان واردات مستقیم داروی "این‌فرک" از چین فراهم نشد، گئورگ شفر تلاش کرد این دارو را برای درمان ۱۰۰۰ بیمار از کوبا سفارش بدهد.شرکت کوبایی تولیدکننده "این‌فرک" اعلام آمادگی کرده که این میزان دارو را در مدت ۲۵ روز به آلمان تحویل دهد. اما مشکل مقررات حاکم بر آلمان است.قانون صدور مجوز برای واردات و توزیع دارو در آلمان بر چند محور و از جمله موثربودن، کیفیت و عوارض جانبی تنظیم شده است. برای سنجش این موارد، لازم است که گزارش‌های پزشکی مربوط به این داروها در اختیار مسئولان وزارت بهداشت و اداره کنترل کیفیت داروها قرار گیرد.

داروی "این‌فرک" چیست؟

از این دارو تا کنون برای تقویت دستگاه ایمنی انسان در برابر بیماری‌هایی همچون تب دنگی، سرطان و هپاتیت بی و سی استفاده می‌شد. در چین از این دارو برای درمان بیماران کرونایی استفاده شده و نتیجه رضایتبخش بوده است.ادواردو مارتینز، رئیس شرکت داروسازی کوبایی "بایوکوبافارما" در اواسط ماه مارس درباره داروی "این‌فرک" گفته بود که این دارو نمی‌تواند راه‌حلی برای بحران کرونا باشد.به سخن دیگر، از این دارو می‌توان تنها برای درمان این بیماری استفاده کرد و نمی‌توان از آن به عنوان واکسن ضد کرونا بهره گرفت.آلمان برای صدور مجوز واردات چنین دارویی نیاز به تحقیق و اطلاعات بیشتری دارد. ماده موثر "اینترفرون آلفا" بنا به اظهارات مقامات مسئول امور درمانی آلمان، در بازار این کشور نیز وجود دارد.گئورگ شفر، رئیس شرکت "پروفومد" اعلام کرده است که چنانچه نتواند مجوز ورود این دارو از کوبا را کسب کند، تلاش خواهد کرد که با جلب نظر مساعد مقامات وزارت بهداشت اسپانیا، این دارو را در آن کشور به بیماران عرضه کند.گئورگ شفر اعلام کرده که در این باره تماس‌های اولیه با مقامات اسپانیایی نیز صورت گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها