رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489578

بیش از ۴۰ هزار واحد خون در استان مرکزی اهدا شد

ساعت24 - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مردم استان سال گذشته با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های این اداره کل ۴۰ هزار و ۹۰۰ واحد خون اهدا کردند که برای درمان بیماران نیازمند در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار گرفت.

تولید خون
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مردم استان سال گذشته با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های این اداره کل ۴۰ هزار و ۹۰۰ واحد خون اهدا کردند که برای درمان بیماران نیازمند در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار گرفت.

دکتر «فاطمه‌سادات مهدویانی» روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: ۴۸ هزار و ۹۳۲ نفر سال گذشته به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۲ نفر به دلایل مختلف شرایط اهدای خون را نداشتند.
وی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۹۹۰ نفر از اهداکنندگان مرد و ۲ هزار و ۹۱۰ نفر زن بودند، اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر اهدا کننده مستمر خون، یک هزار و ۲۰۸ نفر پرسابقه و پنج هزار و ۴۶۷ نفر برای اولین بار سال گدشته نسبت به این عمل خداپسندانه اقدام کردند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار و ۴۷۲ واحد خون نیز سال گذشته به پایگاه های انتقال خون خارج استان ارسال و هفت هزار و ۱۹۸ واحد خون به بیمارستان‌های استان به منظور مصرف بیماران نیازمند ارسال شد.
دکتر مهدویانی، میزان تولید فرآورده‌های خونی استان در سال گذشته را شامل ۳۹ هزار و ۷۷۷ واحد گلبول قرمز، ۳۸ هزار و ۳۵۶ واحد پلاسمای تازه، یک هزار و ۱۰۳ واحد خون کامل، ۲ هزار و ۱۰۵ واحد پلاکت و یک هزار و ۴۱۰ واحد کرایو عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ۳۹۰ پلاکت فریز شده توسط اهداکنندگان پلاکت، سال گذشته در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان جذب شده است.
سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با تاسیس آن انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.
در حال حاضر سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها