رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489580

ضرورت ارائه لایحه‌ای برای جبران خسارات‌ اصناف و مشاغل

ساعت24 -یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارائه لایحه‌ای از سوی دولت برای جبران خسارات‌ اصناف و مشاغل، گفت که مجلس هم در این مسیر دولت را همراهی خواهد کرد.

مجلس
محمدرضا منصوری اظهار کرد: در شرایطی که ما در پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری داشتیم انتظاراتی که در حوزه تولید، اصناف و همچنین بخش اقتصادی وجود داشت محقق نشد؛ در هر حال ما باید برای شرایط غیر مترقبه برنامه‌ریزی داشته باشیم همانطور که برای سیل و زلزله برنامه‌ریزی می‌کنیم چرا که چنین حوادثی ناخواسته‌ است اما نباید ما را غافلگیر کند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر تعداد زیادی در اصناف و صنایع متضرر شدند، خیلی‌ها مغازه‌دار یا حتی دستفروش بودند و در این بحران آسیب دیدند. ما ممکن است هر ۲۰ سال یک سیل ویرانگر و هر ۳۰ سال یک زلزله را تجربه کنیم و هر ۵٠ یا ۱۰۰ سال بیماری فراگیری اتفاق بیفتد، همانطور که در سال ۱۲۹۹ نیمی از جمعیت ایران در اثر بیماری از بین رفتند؛ بنابراین باید همیشه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: درس عبرتی که باید از فراگیر شدن این بیماری بگیریم این است که باید به خدا نزدیک شویم، محیط زیست را سالم نگه داریم، از اسراف جلوگیری کنیم و مجموعا روش زندگی خود را تغییر دهیم، اما در مورد جبران خسارات، مجلس و دولت می‌توانند با سازوکارهای لازم به دنبال جبران بخشی از خسارت باشند. بهترین حالت این است که دولت در این زمینه لایحه بیاورد؛ چرا که عموما چنین احکامی، بار مالی برای دولت در پی دارد و ارائه لایحه آن را به سرانجام می‌رساند، قطعا مجلس هم در این مسیر دولت را همراهی خواهد کرد. البته ممکن است نمایندگان هم برای اینکه مسئولیت‌شان را انجام دهند طرح سه فوریتی بیاورند.

منصوری تصریح کرد: به هر حال چنین اقداماتی نیاز به تامین بودجه دارد، تعداد زیادی از مردم هستند که متضرر شدند و به آنها فشار آمده است؛ ما باید همیشه پس‌اندازی برای روز مبادا داشته باشیم و آینده نگر باشیم، اکنون بیش از همیشه نیاز به این موضوع احساس می‌شود، ما باید در ۱۱ ماه باقیمانده سال، با همه وجود تولید صادرات محور را تقویت کنیم. تولید برق، گاز و بنزین ما باید با مصرف کمتر، صادرات‌محور شود تا بتوانیم ذخیره‌ای برای مقابله با بحران‌ها داشته باشیم، در حال حاضر این احساس نیاز می‌شود که پشتیبانی ارزی خود را محکم کنیم.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها