رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489586

ارتقای بازار هدف کالاهای صادراتی سمنان به ۴۸ کشور در سال رونق تولید

ساعت24 -مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بازارهای صادراتی تولیدکنندگان و صنعتگران این استان، با وجود فشارهای خارجی تحریم اقتصادی، از ۳۲ به ۴۸ کشور در سال رونق تولید افزایش یافت.

صادرات
علی سعدالدین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش ۶۱ درصدی ارزش دلاری صادرات از مبدا استان سمنان به نقاط مختلف جهان در سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن قابل توجه است.

وی بیان کرد: پیش از سال ٩٨ تنوع بازارهای صادراتی واحدهای تولیدی استان سمنان ۳۲ کشور بود اما این شاخص در سال رونق تولید به ۴۸ کشور افزایش یافت.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۷ متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان ۵۵۵ دلار بود، ادامه داد: این رقم در سال رونق تولید به ۸۹۲ دلار افزایش یافت.

سعدالدین تصریح کرد: افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان سمنان نشانه کاهش صادرات کالاهای خام از این استان به نقاط مختلف جهان در سال ۹۸ است.

وی اضافه کرد: پیش از سال ٩٨ مبدا کالاهای وارداتی به استان سمنان ۱۴ کشور بود که این رقم در سال رونق تولید به ۲۰ کشور رسید و این آمار به معنی رونق کسب و کار واحدهای تولیدی استان با وجود فشارهای خارجی است.

مدیر کل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ٩٨، صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود، یادآور شد: این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم‌ها است و می‌توان با شناسایی بازار هدف برای صادرات کالاهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی، تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید را شاهد بود.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها