رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489626

فرمانده اخراجی ناو روزولت که شیوع ویروس را افشا کرده بود، خود به کرونا مبتلا شد

ساعت 24-«برت کروزیر» (Brett Crozier) فرمانده برکنار شده ناو هواپیمابر «یو.اس.اس تئودور روزولت» آمریکا که به علت هشدار شیوع ویروس کرونا در میان پرسنل این ناو و ضرورت نجات جان آنها، از سوی مقامات پنتاگون برکنار شد، خودش هم به این بیماری مبتلا شده است.

تارنمای خبری آمریکایی «نیویورک تایمز» روز دوشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: کروزیر پیش از آنکه پنج شنبه گذشته (۱۴ فروردین ۱۳۹۹) از سوی مقامات نظامی آمریکایی برکنار شود، در وی علائم ابتلا به این ویروس هویدا شده بود هرچند دلیل اصلی برکناری وی، خشم دولت و مقامات عالی پنتاگون از اقدام وی در افشای واقعیت شیوع کرونا در میان پرسنل و ملوانان ناو بود و ارتباطی به بیماری او نداشت.

نیویورک تایمز افزود: وی که به علت دادن هشدار درباره اقدامات ضروری برای نجات جان پرسنل این ناوهواپیمابر از سوی مقامات نیروی دریایی آمریکا متهم به «قضاوتی نابجا» شده و از فرماندهی این ناو کنار گذارده شد، هم اکنون جواب آزمایش ابتلای وی به «کووید-۱۹» مثبت اعلام شده است.

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: تاکنون مقامات نیروی دریایی آمریکا از جمله سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به درخواست این شبکه خبری برای پاسخگویی به وضعیت این فرمانده سابق ناو هواپیمابر، خودداری کرده اند.

کروزیر در نامه خود به مقامات نظامی آمریکایی انتقال بیش از ۴ هزار نفر از ملوانان از این ناو و قرنطینه کردن آنها را خواستار و هشدار داده بود اگر نیروی دریایی به سرعت اقدام نکند امنیت ملوانان حفظ نخواهد شد.

این فرمانده برکنار شده ناو هواپیمابر اتمی آمریکایی در نامه خود خطاب به مقامات پنتاگون نوشته بود: ما در حال جنگ نیستیم و لازم نیست که نیروهای ما جان خود را از دست بدهند، ما در حال شکست خوردن در مراقبت از مورد اعتمادترین داشته های های خود یعنی ملوانان خود هستیم.

توماس مودلی معاون وزیر نیروی دریایی آمریکا روز ۱۴ فروردین ماه و به دنبال افشای نامه کروزیر در رسانه ها که «اقدامات موثری» برای توقف شیوع ویروس بین خدمه این ناو هواپیمابر را خواستار شده بود، خبر برکناری فرمانده این ناو که ۵ هزار خدمه دارد را اعلام کرد.

درمخالفت با این اقدام مقامات پنتاگون، بیش از ۱۲۰ هزار نفر در آمریکا با امضای توماری ابقای «بِرِت کروزیر» ناخدای ناو هواپیمابر تئودور روزولت را خواستار شدند.

تا پیش از برکناری این فرمانده آمریکایی مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بودندکه این ناو هواپیمابر با پنج هزار پرسنل تنها یک‌هزار نفر از آنان تاکنون آزمایش کووید۱۹ داده‌اند و مابقی نیز به تدریج آزمایش خواهند داد؛ درحال حاضر یک‌هزار نفر از نیروهای مستقر در این ناو هواپیمابر در ساحل گوام پیاده شده‌اند و انتظار می‌رود که این رقم به ۳ هزار نفر هم برسد.

درحالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان درحال نزدیک شدن به یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر است ، آمریکا نزدیک به ۳۳۷هزار مبتلا و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ جان باخته در صدر دیگر کشورها قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها