رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489662

واکنش بادامچیان به مبتلا شدن علی لاریجانی به کرونا /طرح سه‌فوریتی برای قرنطینه یک‌ماهه کشور به صحن میآید

ساعت24-دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصاد در جهان، اصرار آمریکا و اروپا در ادامه تحریم‌ها به ضرر همه جهان از جمله خود آنهاست و زمان برای لغو تحریم‌ها فرا رسیده است.

به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان دبیر کل این حزب در پایان نشست دبیران حزب گفت: کرونا اثرات سنگینی بر اقتصاد جهان داشته و تا مدت‌ها خواهد داشت. توجه کنیم که ما همه در درون یک کشتی نشسته‌ایم و همه باید با یکدیگر همکاری صمیمانه داشته باشیم.

وی با اشاره به مکاتبه حزب مؤتلفه اسلامی با مقامات عالی چین افزود: از توجه رهبری و مسئولان چین به این مکاتبه و یاری رساندن به ایران در مقابله با کرونا قدردانی و آن را گامی در جهت ارتقای روابط دوستانه دو کشور مقتدر آسیا می دانم. در این شرایط سخت اقتصاد در جهان، اصرار آمریکا و اروپا در ادامه تحریم ها به ضرر همه جهان از جمله خود آنها بوده و زمان برای لغو تحریم ها فرارسیده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: امسال سال جهش اقتصادی است. ما در حوزه راهبردها، ساختارها، برنامه‌ها و اجرا، نظارت و ارزیابی اقتصاد و کشور باید بازنگری داشته باشیم و با بازتعریف جدید با مشکلات، مواجه شویم و در چاره‌سازی مشکلات کرونایی با توسل به دعا و امدادهای الهی، همه با هم همراهی کنیم و به نظر من باید مانند سال ۱۳۵۷ تعاونی‌های محله‌ای با مسئولیت روحانیت هر محله فعال شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر توجه به یک بسته پیشنهادی خاص افزود: همه باید در اتقان و درستی این بسته پیشنهادی در حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت و کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز حوزه خدمات، مشارکت کنند.

وی با اشاره به کار جهادی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها، همکاری همگانی در مقابله با ویروس کرونا در ایران گفت: به مدد الهی نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با نظام های اروپایی و آمریکایی از معرکه کرونا روسپید بیرون آمد.

این فعال حزبی با اشاره به گروه‌های جهادی و نیز درخشش خوب سپاه و ارتش و بسیج و نیروی انتظامی در حوزه سلامت تأکید کرد: دنیا نظاره‌گر ماست و مردم هم که با همه مشکلات اقتصادی در این معرکه در کنار دولت با مقاومت و همکاری نشان دادند می توانند این عقبه را پشت سر بگذارند و ان‌شاءالله خواهند گذاشت و رسوایی برای رسانه‌های دشمن ایران است که عناد و کینه‌توزی را حتی در این مشکل جهانی، نسبت به ایران رها نمی‌کنند.

این فعال حزبی با تجلیل از علی لاریجانی که در ایام کرونایی مسائل کشور را از دفتر مجلس پیگیری می کرد، گفت: برای سلامتی همه بیماران کرونایی از جمله جناب لاریجانی دعا می‌کنیم و از تلاش‌های صادقانه ایشان در این روزهای کرونایی صمیمانه تشکر داریم.

بادامچیان در ادامه با تجلیل از آمادگی ۱۸۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم برای مکاتبه با رهبری معظم انقلاب گفت: سال جهش تولید را در پیش داریم. من در نامه ای که به همه نمایندگان منتخب مجلس یازدهم نوشته ام متذکر شده ام که این دوره، مجلس گام دوم است. مجلس باید پیشاپیش ملت ایران با منشور بیانیه گام دوم به دور از جناح بندی های مجالس گذشته، پیشرفت و ترقی کشور و رفع مشکلات اقتصادی را پیگیری کند. حزب مؤتلفه اسلامی آمادگی دارد که تجربیات و راهکارهای خود را تقدیم مجلس نماید. امیدواریم با شکل گیری مجلس جدید در خردادماه سال جاری شاهد تحولات عمیقی در امر تولید و اقتصاد کشور باشیم.

طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه کشور فردا بررسی می‌شود

همچنین نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: فردا در مجلس طرح سه فوریتی قرنطینه شدن یک ماهه کشور مطرح می‌شود و در صورت تصویب بلافاصله اجرایی می‌شود.

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: تا زمانی که این بیماری کنترل نشود و وارد سیر نزولی نشود، شروع به کار کردن برخی صنوف، حضور مردم در خیابان‌ها و ادارات اصلاً صحیح و منطقی نیست چراکه سلامتی و حفظ جان مردم بالاترین و مهم‌ترین اولویت است.

وی اظهار داشت: از یک طرف مطرح می‌شود که همگی مسائل بهداشتی را رعایت و در قرنطینه خانگی باشند از طرف دیگر با این تصمیمات مردم را به خیابان‌ها می‌کشانند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسائل اقتصادی هم حائز اهمیت است اما این روش و راه صحیحی نیست که سلامت مردم به خطر بیفتد لذا دولت از طریق سبدهای مالی، کمک‌های معیشتی و سایر تسهیلات این شرایط را باید مدیریت کند تا اینکه وضعیت کشور بهتر شود و این ویروس وارد سیر نزولی شود.

کمالی پور تصریح کرد: فردا در مجلس طرح سه فوریتی قرنطینه شدن کشور مطرح می‌شود و در صورت تصویب بلافاصله اجرایی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها