رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489952

ترامپ در بحران کرونا به کودکان هم رحم نکرد

ساعت24-مقام‌های مهاجرت آمریکا در دو هفته گذشته و تحت مقررات جدیدی به منظور محدود کردن شیوه ویروس کرونا در ایالات متحده، حدود ۴۰۰ کودک مهاجر در مرز آمریکا- مکزیک را به کشورشان بازگردانده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارش امروز چهارشنبه خود این خبر را با استناد بر آمار دولتی که به رویت این رسانه انگلیسی رسیده است منتشر کرد و نوشت: دولت دونالد ترامپ مقررات جدید مرزی را از ۲ فروردین (۲۱ مارس) اجرا کرده که اقداماتی را که به موجب قانون از کودکان در مقابل قاچاق انسان و امکان تقاضای مهاجرت در دادگاه های مهاجرتی آمریکا فراهم می کرد، ملغی می کند.

بر اساس آمار و به گفته یک مقام دولتی مکزیکی که خواست نامش فاش نشود، به طور کلی مقام های مرزی آمریکا حدود ۷ هزار مهاجر را از زمان اجرای مقررات جدید به مکزیک بازگردانده اند که ۳۷۷ نفر از آنها کودک بودند.

نخست، «پروپاپلیکا» رسانه مستقل آمریکایی که در حوزه خبرنگاری تحقیقی فعالیت می کند آمار اخراج ۷ هزار مهاجر را منتشر کرد اما آمار کودکان اخراج شده تا پیش از این اعلام نشده بود.

آمار ارائه شده در تاریخ (۸ تا ۱۴ فروردین) ۲۷ مارس تا دوم آوریل نشان می دهد حدود ۱۲۰ کودک مهاجر وارد مرز آمریکا مکزیک شده اند که این کودکان بدون یک سرپرست قانونی یا والدین خود بوده اند و مقام های مرزی آمریکا بسرعت آنها را با هواپیما به گواتمالا، هندوراس و السالوادر بازگردانده است. هنوز معلوم نیست که آیا تعداد باقی مانده کودکان به مکزیک یا به کشورهای مبدا خود بازگردانده شدند.

رویترز نوشت: اداره گمرک و حفاظت مرزی (CBP) از اظهارنظر خودداری کردند. این سازمان قبلا گفته بود که همه مهاجران غیرقانونی در مرزها از جمله کودکان باید مشمول مقررات جدید شوند که کاهش حضور مهاجرات بازداشت شده در مرزها در بازداشتگاه های آمریکا را هدف قرار می دهد.

مقام های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا می گوید تحت مقررات جدید، کودکانی که «بدون همراه» توصیف می شوند اکنون «کودکان تنها» توصیف می شوند و می توان آنها را به مکزیک بازگرداند.

ترامپ ماه گذشته گفت اتباع خارجی که تلاش می کنند به طور غیرقانونی وارد کشور شوند ممکن است ویروس کرونا را به ماموران مرزی، دیگر مهاجران و مردم آمریکا منتقل کنند.

مدیر برنامه کودکان بدون همراه در مرکز خدمات جامعه خیرین کلیسای کاتولیک در نیویورک گفت: رفتار کنونی با کودکان مهاجر در آمریکا همزمان با اهداف بلندمدت ترامپ برای حذف سریع همه مهاجران گرفتار در مرزها انجام می شود.

بر اساس آماری که رویترز رویت کرده است: به طور کلی تعداد مهاجران مرزی با اجرای مقررات جدید کاهش قابل توجهی داشته است و فقط ۳۰۰ نفر در بازداشتگاه اداره گمرک و حفاظت مرزی حضور دارند که از حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر در ماه مارس کاهش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها