رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 491493

ماسک رایگان در پمپ بنزین و مکان‌های شلوغ توزیع شود

ساعت24 -یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آموزش مستمر به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: دولت در جهت آگاهی بخشی به مردم می‌تواند به صورت رایگان در مکان‌های پر تردد همچون پمپ بنزین و مترو ماسک توزیع کند تا اهمیت موضوع کرونا در بین مردم کم نشود.

ماسک
بهروز بنیادی ، اظهار کرد: اخیرا دبیر کل سازمان بهداشت جهانی به این موضوع اشاره داشت که مهمترین نکته با شیوع بیماری کرونا آموزش است، نباید آموزش مردم را رها کرد باید به آنها به طور مداوم خطر و اهمیت بیماری را یادآوری کرد. چون هنوز این خطر رفع نشده است.

وی افزود: اگر درباره کرونا ساده انگاری شده و مردم فکر کنند خطر از بین رفته و به دنبال آن بسیاری از اقدامات بهداشتی را کنار بگذارند مجددا بحران تشدید می‌شود پس وظیفه همه آگاهی بخشی و ادامه آموزش و انجام اقدامات حفاظتی فردی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده شدت بیماری در کشور کاهش یافته لذا در این مرحله دولت می‌تواند وسایل حفاظتی بخصوص ماسک را در مکان‌های پر تردد مثل پمپ بنزین‌ها، مترو و اتوبوس ها به صورت رایگان توزیع کند تا این تلنگری برای مردم باشد که هنوز خطر این بیماری رفع نشده است. قطعا با رعایت حفاظت‌های فردی میزان ابتلا و مرگ و میر هم بیشتر کاهش پیدا می‌کند و قدم بزرگی خواهد بود. این یک کار ساده‌ای است که دولت می‌تواند با انجام آن ذهن مردم را درباره خطر کرونا بیدار نگه‌ دارد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها