رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497118

شرایط دورکاری کارکنان اعلام شد

ساعت24-با ابلاغ نحوه حضور تمامی کارکنان در محل کار، سازمان اداری و استخدامی شرایط دورکاری کارکنان را نیز اعلام کرد که طبق آن استفاده از خدمات دورکاری در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار مجاز است.

طی آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که کارکنان باید به طور کامل در محل کار حضور داشته باشند، فقط ساعت کاری یک ساعت کمتر تعیین شد.

براین اساس سازمان اداری و استخدامی نیز این موضوع را طی بخشنامه‌ای و با تعریف شرایط به دستگاه‌های اجرایی برای اجرا ابلاغ کرده است که طبق آن از ۱۰ خرداد ساعت کار روزانه دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و کلیه کارکنان باید با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است، حاضر شوند.

اما سازمان در این بخشنامه موضوع دورکاری کارکنان در شرایط کرونایی موجود را نیز به استناد مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ مورد تاکید قرار داده است که مجوز دور کاری کارکنان برای ارائه خدمات الکترونیک را صادر کرده بود.

از این رو با ابلاغ سازمان استخدامی در بخشنامه ۱۳۹۹.۳.۷ استفاده از خدمات دور کاری کارکنان صرفا در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات در منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار مجاز است.

براین اساس تاکید شده که در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

بنا بر این بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، نه تنها در شرایط کرونایی بلکه همواره سازمان‌ها می‌توانند از مصوبه دورکاری و بنا بر شرایط شغلی کارکنان خود استفاده کنند.

سایر شرایط حضور کارکنان

طبق سایر شرایطی که سازمان برای حضور کارکنان در محیط کار مورد توجه قرار داده است، دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه به موقع و سریع کلیه خدمات عمومی و ضروری حوزه مسئولیت خود تصمیمی اتخاذ کند که در ارائه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه‌ای ایجاد نشود.

فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌ها و سالن غذاخوری ممنوع

همچنین دستگاه‌ها موظفند فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌ها خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق ها به صورت فردی و گروهی خودداری کنند و صرفا امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان در روز فراهم شود.

صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن‌های غذاخوری سایر محل‌های عمومی ادارت و اتاق کارکنان ممنوع و لازم است مسوولان ادارات از تهیه و توزیع غذا به جز کارکنان نوبت کاری و کشیک خودداری کند.

گفتنی است؛ محدودیت حضور کارکنان و ساعت کاری آنها در جریان شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که از اسفند ماه، ساعت کاری به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه در ایام نوروز حضور محدودتر شد و از پنجم تا بیستم فروردین کارکنان به صورت یک سوم در محل کار حاضر و مابقی دورکار بودند و از ۲۳ فروردین نیز دو سوم حاضر و یک سوم دیگر دورکار شدند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها