رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497140

فشار آمریکا به استونی برای حضور در ائتلاف دریایی تنگه هرمز

ساعت24-وزارت دفاع استونی از تماسهای دولت آمریکا برای پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی ایالات متحده در تنگه هرمز و اعزام تعداد کمی از افسران نیروی دریایی خود به منطقه خبر داد.

وزارت دفاع استونی از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیوز ار» وزارت دفاع استونی روز سه شنبه اعلام کرده که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند. «یوری لوییک» وزیر دفاع استونی در این زمینه گفت: «دولت آمریکا با تماس با ما پیشنهاد مشارکت در این ماموریت را ارائه کرد. این ماموریتی مهم در دفاع از تردد آزاد دریانوردی در سطح بین المللی است.»

استونی اعلام کرده قصد اعزام حداکثر پنج پرسنل نیروی دریایی خود را برای پیوستن به ائتلاف آمریکا دارد اما در برهه کنونی تنها به اعزام یک افسر اکتفا میکند.

ظاهرا دولت استونی در حال رایزنی با مقامات بحرینی، میزبان پایگاه پنجم دریایی آمریکا در منطقه است تا مصونیت دیپلماتیک برای نیروهای خود بگیرد.

وزیر دفاع استونی درباره وضعیت کنونی خلیج فارس آنجا را آرام توصیف کرد و گفت:«درگیریها مربوط به سال گذشته بودند، اما در کل خاورمیانه منطقه پیچیده ای است به ویژه تنگه باریک هرمز و ایران که فرصت های نظامی بسیاری دارد و مجهز به کشتیهای نظامی است. البته بر این باورم که این ماموریت نقش تثبیت کننده دارد.»

این در حالی است که شبکه خبری «الجزیره» بامداد یکشنبه به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که در نوزدهم و بیست‌ویکم ماه می (سی‌ام فروردین و یکم اردیبهشت) در خلیج فارس رزمایش نظامی برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، پنتاگون می‌گوید که این رزمایش‌ها با هدف افزایش توانمندی‌های نیروهای ما برای حفظ امنیت دریایی و امنیت شرکای ما در خلیج [فارس] در برابر هرگونه تهدیدی بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز چند هفته پیش در توئیتر نوشته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها