رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497166

کاهش تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در تهران

ساعت24-معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کرونا هنوز به پایان نرسیده است، گفت: تعداد بیماران بدحال کرونا در شهر تهران به شدت کاهش یافته است.

style="text-align:justify">علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در آیین تجلیل از قهرمانان سلامت و فعالان مرکز سلامت ایران مال با اشاره به اهمیت تبلور مسئولیت اجتماعی در بحران، عنوان کرد: مجموعه نمایشگاهی ایران مال با ایجاد قلمرو نوین بهداشتی و درمانی از این آزمون ملی سربلند بیرون آمد و این تجربه، به عنوان الگویی جهانی موفق باید مستندسازی شود.


معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: ترس مردم از حضور در مراکز درمانی باید با اطلاع رسانی درست زدوده شود، چراکه تعداد بیماران بدحال در شهر تهران به شدت کاهش یافته است؛ البته مراقبت‌ها باید استمرار داشته باشد.

وی ضمن تشکر از تلاش ارزنده و اهتمام این مجموعه برای مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به لزوم تشکیل ناوگان تخت نقاهتگاهی به عنوان یکی از اقدامات لازم برای مقابله با بحران، تصریح کرد: بالغ بر ۱۱ هزار تخت در کمتر از یک هفته در این راستا تامین شد که عدد قابل اعتنایی است و یکی از بخش‌هایی که در این مسیر برای ستاد امنیت خاطر ایجاد کرد، ایران مال بود.

زالی ادامه داد: مجموعه نقاهتگاهی ایران مال به سرعت در مدار ارائه خدمات قرار گرفت و امکانات و تجهیزات مکفی بیمارستانی، شامل ۹ پنل اکسیژن ساز و سایر تجهیزات مانیتورینگ، ونتیلاتورها و پمپ‌ها تامین شد که امکانات کامل در این مجموعه، موجب شد یک نقاهتگاه نمایشگاهی با شخصیت یک بیمارستان مجهز آغاز به کار کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه در ابتدا وزارت بهداشت علاقه‌ای به استفاده از لفظ نقاهتگاه نداشت، گفت: علی رغم این مخالفت‌ها، بنا بر تجربه بیماران بهبود یافته، بر این مجموعه فضای مبتنی بر عطوفت حاکم است؛ چراکه این نقاهتگاه یک مدل بیمارستانی است.

به گفته وی، از مجموع بیمارانی که با علائم مختلف در مجموعه نقاهتگاهی ایران مال بستری شدند، تنها ۷ مورد به بیمارستان‌های معین استان تهران اعزام شدند؛ چراکه این مرکز از نظر لجستیک و امکانات مراقبتی استاندارد بالایی داشته است.

زالی معدل بستری در این نقاهتگاه را ۱۱ تا ۱۴ روز اعلام کرد و افزود: ۷۷ درصد بیماران بستری در این نقاهتگاه، در نظرسنجی اعلام کردند که از شرایط بهداشت روانی این نقاهتگاه، یا به عبارتی این بیمارستان، رضایت کامل داشتند. همچنین ۸۵ درصد شهروندان تهرانی در نظرسنجی ستاد، این اقدام ایران مال را ستودند و ۷۵ درصد آن‌ها تمایل به بازدید ایران مال بعد از بازگشت این مجموعه به مدار خدمت اولیه نشان دادند.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی در بحران خود را نشان می‌دهد که تیم این مجموعه سربلند و روسپید از این آزمون ملی بیرون آمدند. البته شتاب لازم برای مقابله با بحران کرونا موجب شد مستند سازی علمی به اندازه کافی صورت نگیرد.

زالی، اظهار کرد: سایر کشورهای جهان بعد از تجربه بازار بزرگ ایران، اقدام به استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاهی کردند و این پیش قراول بودن مربوط به ایران و ایران مال است. انتقال و مفهوم سازی این تجربه بر دوش ماست.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه تنها اقدامی که از فعالان اقتصادی در اپیدمی‌ها انتظار می‌رود این است که کسب و کار خود را موقتا تعطیل کنند که به اندازه کافی کفایت می‌کند، افزود: دوستان در مجموعه بازار بزرگ ایران گامی فراتر برداشتند و نه تنها با تعطیلی این مرکز یک خطرزدایی را رقم زدند، بلکه حرکت ارزنده‌ای را در ایجاد قلمروی نوین بهداشتی و درمانی صورت دادند و این سند ماندگاری خواهد بود. امتزاج نیروی انسانی زبده، مدیریت هوشمندانه و تدارک لجستیک منطقی، یک الگوی بی بدیل افتخارآفرین برای ما فراهم آورد.

زالی تصریح کرد: همانطور که بارها گفته می‌شود، کرونا به پایان نرسیده است و این سناریو استمرار دارد و باید با اوج آمادگی و سطح بالای مراقبت و تمهیدات بهداشتی و درمانی در راستای ریشه کنی این ویروس گام برداریم.

وی در پایان ضمن تشکر از وزیر بهداشت، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران، مسئولان این مجموعه بزرگ و معاونان ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، گفت: هدایت‌های عالمانه و تبدیل ایران مال به یک مجموعه آکادمیک کار بسیار دشواری بود.

اهمیت ایجاد فراظرفیت درمانی برای مقابله با بحران کرونا

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در این مراسم عنوان کرد: ایجاد فراظرفیت درمانی یکی از اقدامات جهانی برای مدیریت بحران محسوب می‌شود و فضا و تجهیزات مناسب و در کنار آن نیروی انسانی زبده و فرآیندهای مرتبط با این حوزه در این مسیر اهمیت دارد.

وی از اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های موجود در حوزه درمانی استان تهران به بیماران کرونایی با مدیریت وزارت بهداشت و ستاد کرونا کلانشهر تهران خبر داد و گفت: در این مدت هیچ بیماری روی زمین نماند و هیچ زمان بیش از یک چهارم این ظرفیت اشغال نشد.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی مقابله با این همه گیری، لزوم ایجاد مراکز مراقبتی و نقاهتگاهی در ستاد احساس شد و با تصمیم به موقع مجموعه ایران مال شکل گرفت. مهمترین موضوع در این مسیر، ادای رسالت اجتماعی بخش خصوصی در حاکمیت کشور است.

توکلی ادامه داد: با این اقدام متوجه شدیم در زمان بحران توان افزایش ظرفیت به ویژه در استان تهران وجود دارد.

به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ترس مردم از حضور در مراکز درمانی باید با اطلاع رسانی درست، زدوده شود، چراکه تعداد بیماران بدحال در شهر تهران به شدت کاهش یافته است؛ البته مراقبت‌ها باید استمرار داشته باشد.

مشارکت و تعامل معنادار دولت و ملت ضروری است

علی انصاری مدیرعامل مجموعه ایران مال، در آیین تجلیل از فعالان سلامت با اشاره به اهمیت تامین سلامت و امنیت در کنار یکدیگر و تاثیر بحران کرونا در جهان بر روی این عوامل، تصریح کرد: هیچ پدیده غیرمنتظره‌ای را نباید به شوخی گرفت، چراکه ساده انگاری مشکلاتی را به وجود می‌آورد و برخی کشورهای پیشرفته نیز دچار این گرفتاری شده اند.

وی مشارکت مردم در بحران را عنصری اساسی خواند و گفت: مشارکت و تعامل معنی دار دولت و ملت برای مقابله با بحران‌ها، امری ضروری است.

مدیرعامل بازار بزرگ ایران، با بیان اهمیت توجه به زیرساخت‌های سلامت، افزود: در این روزهای بحرانی تمام ارتباطات زمین و هوایی و کسب و کارها تعطیل شد، اما نظام آموزش همچنان فعال بود. شبکه مجازی مردم را نجات داد. زیرساخت‌های سلامت و درمان نیز باید در فضای مجازی شکل بگیرد.

وی در ادامه از آمادگی کامل بخش خصوصی به ویژه مجموعه ایران مال برای همکاری‌های لازم در حوزه رسانه خبر داد و گفت: هیچ بازاری در دنیا به اندازه ایران مال، فضا و مشاعات برای خدمت رسانی به مردم اختصاص نداده است.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها