رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497183

واشنگتن معافیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد

ساعت 24 - برخی مقامات دولت آمریکا مدعی شده‌اند که آمریکا دیگر معافیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

style="text-align:justify">برخی مقامات دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن پست اطلاع داده‌اند که دولت ترامپ قرار است معافیت‌های هسته‌ای که به روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی اجازه کار کردن در سایت‌های هسته‌ای حساس ایران را می‌داد، تمدید نکند.

متخصصان می‌گویند معافیت‌هایی که پس از خروج دونالد ترامپ از توافق جامع هسته‌ای صادر شده بود، انگیزه ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در سطوح بالاتر را کاهش می‌داد اما وزیر خارجه پمپئو و گروهی از قانون‌گذاران به رهبری سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن خواستار اعمال فشارهای بیشتری علیه ایران بودند.

یک نامه غیررسمی از وزارت خارجه آمریکا به دست این روزنامه رسیده است که می‌گوید پمپئو "معافیت از تحریم‌های مرتبط برنامه‌های هسته‌ای ایران ذیل برجام را به پایان خواهد رساند".

این تصمیم بر معافیت‌های صادر شده در خصوص تغییرات راکتور آب سنگین اراک، تامین اورانیوم غنی‌شده برای راکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف شده یا پسماند راکتور هسته‌ای تحقیقاتی به خارج از ایران تاثیر خواهد گذاشت.

در این نامه همچنین آمده است که دولت ترامپ معافیت جداگانه‌ای که مربوط به همکاری‌های بین‌المللی در نیروگاه اتمی بوشهر بوده است و پیش از توافق هسته‌ای صادر شده بود را به مدت 90 روز دیگر تمدید خواهد کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها