رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497189

ابتلای ۳ تن از معاونان عمر البشیر به کرونا در زندان

ساعت24-دادستانی کل سودان امروز (چهارشنبه) از ابتلای سه تن از معاونان ارشد عمر البشیر به ویروس کرونا خبر داد. همچنین خبر می‌رسد البشیر از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

style="text-align:justify">به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دادستانی کل سودان اعلام کرد: سه تن از مسؤولان سابق نظام عمر البشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع سودان که در زندان به سر می‌برند یعنی عثمان محمد طاها، احمد محمد هارون، عبدالرحیم محمد حسین به کرونا مبتلا شده‌اند.

دادستانی آنها را به همراه ده‌ها تن از رهبران نظام البشیر از زمان براندازی قدرت او در آوریل ۲۰۱۹ در زندان کوبر در خارطوم نگه داشته است.

دادستانی کل آورده است: نتیجه آزمایش‌های احمد محمد هارون، عبدالرحیم محمد حسین و عثمان محمد طاها مثبت شد و آنها به یک قرنطینه در مرکز خارطوم منتقل شدند.

طاها از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۳ سمت معاون البشیر را داشته، حسین نیز پست‌های وزیر دفاع، وزیر کشور و وزیر ریاست جمهوری را برعهده داشته است. هارون نیز وزیر مشاور در امور داخلی، وزیر دادگستری و وزیر امور انسانی بوده است.

همچنین منابع خبری در خارطوم گفتند، عمر البشیر و تعدادی از بازداشت شدگان نظام او از زندان کوبر به بیمارستان یونیورشال منتقل شدند تا تحت آزمایش قرار بگیرند.

البشیر در پی انجام آزمایش‌های پزشکی به زندان بازگردانده شد،‌ او از دردهای پس از عمل جراحی و نیز تنگی نفس رنج می‌برد.

سودان همچنین از مرگ سفیر نجوی قدح الدم مشاور ویژه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان بر اثر کرونا خبر داد.

قدح الدم در برگزاری دیدار فوریه بین نتانیاهو و البرهان نقش اصلی را داشته است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها