رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497226

صندلی ریاست مجلس در انتظار ساکن جدید /آغاز جلسه مجلس برای تعیین تکلیف ۱۲ کرسی هیات رئیسه

ساعت 24-مجلس یازدهم در دومین جلسه علنی خود قرار است تکلیف صندلی ریاست مجلس را مشخص کند.

روز سرنوشت ساز مجلس یازدهم آغاز شد. دومین جلسه از جلسات علنی مجلس جدید که قرار است در آن تکلیف مهمترین کرسی های آن خصوصا کرسی شماره یک پارلمان مشخص شود، از دقایقی پیش آغاز شد.

از آنجا که براساس اصلاحیه آیین نامه داخلی مجلس هیات رئیسه موقت حذف شده است، هیات رئیسه سنی امروز انتخابات هیات رئیسه دائم را برگزار می کند.

در جلسه مهمی که شب گذشته فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم برگزار کرد از بین گزینه های ریاست مجلس، قالیباف به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و حاجی بابایی با آرایی بسیار پایین از او در جایگاه دوم ایستاد. حال باید دید آیا حاجی بابایی تا پایان رقابت در میدان خواهد ماند یا از صحنه کنار می رود. فریدون عباسی دیگر کاندیدای ریاست هم انصراف خود را اعلام کرد اما هنوز وضعیت حضور یا عدم حضور میرسلیم مشخص نیست.

از بین کاندیداهای نواب رئیسی نیز قاضی زاده و نیکزاد حائز بیشترین آرا شدند. کاندیداهای ناظری و دبیری هیات رئیسه نیز از سوی فراکسیون اکثریت انتخاب شدند.

حال تا دقایقی دیگر مجلس وارد شور و بررسی صلاحیت کاندیداها خواهد شد و باید دید آیا به جز گزینه های ذکر شده کسانی دیگر وارد گود رقابت خواهند شد یا اکثریت مجلس همان تقسیم کرسی ها را در صحن هم قانونی خواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها