رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497239

بی نظمی در صحن علنی مجلس صدای نمایندگان را درآورد /تقوی: آقایان سرجایتان بنشینید /این جلو برخی برای خودشان مجلس تشکیل دادند /حواشی صحن مجلس

ساعت 24-در جریان انتخاب اولین هیات رئیسه مجلس شلوغی صحن اعتراض برخی نمایندگان را به دنبال داشت.

دومین نشست علنی مجلس یازدهم با یک دستور کار یعنی انتخاب هیات رئیسه آغاز شد.جلسه‌ای که از همان ابتدای آغازش همهمه و شلوغی‌اش جلب توجه می‌کرد. شلوغی مجلس موجب شد تا چند نماینده این موضوع را محور تذکرهایشان قرار دهند. یک نماینده خطاب به هیئت رئیسه گفت که براساس ماده ۲۰ وظایف و اختیارات مجلس اداره جلسه است. فضا خیلی به هم ریخته است و اصلا نمی‌دانیم چطور و به چه کسی رای بدهیم.

نماینده دیگری هم با تکیه به آیین نامه از هیئت رئیسه خواست که اجازه خروج از مجلس را ندهند و بی نظمی را مدیریت کنند.

رئیس سنی هم در پاسخ به این تذکرها گفت:آقایان بفرمایید سر جایتان بنشینید که برادران به ما تذکر ندهند. گمان می‌کنم آن جلو هم آقایان برای خودشان یک مجلس تشکیل داده‌اند.

از سوی دیگر موضوع انصراف‌ها از کاندیداتوری برای کرسی‌های هیات رئیسه یکی دیگر از همان بحث‌هایی بود که داد و فریادهایی را به دنبال داشت؛ برخی از نمایندگان روز گذشته ثبت نام کرده بودند و امروز متقاضی انصراف بودند.

بیماری کرونا و کنایه به هیات رئیسه مجلس دهم

یکی از نمایندگان در تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه سنی مجلس گفت: بسیاری از نمایندگان به دلیل بیماری کرونا امکان انجام فعالیت نمایندگی را ندارند و این وظیفه هیات رئیسه مجلس قبلی بود که باید این کار را انجام می‌دادند اما انجام نشده است آیا قرار است تا شش ماه دیگر وضعیت به همین صورت باشد؟ حداقل یک میکروفون برای صندلی ها تعبیه می‌کردند.

تقوی در پاسخ به این تذکر گفت این تذکر به جا است و معاونت اجرایی در تلاش است این مشکل را حل کند. او در ادامه گفت: لطفا تا انجام این امور نمایندگانی که تقاضای تذکر دارند برای ثبت و بیان آن از صندلی های کناری استفاده کنند؛ این هم یکی از خساراتی است که بیماری کرونا وارد کرده است.

در همین لحظه یکی از نمایندگان شروع به فریاد زدن کرد که یکی از اعضای هیات رئیسه با طنز به او گفت الحمدالله صدای شما به اندازه کافی رسا است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها