رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497253

ترامپ امروز علیه شبکه‌های اجتماعی فرمان اجرایی صادر میکند

ساعت 24- سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه درباره شبکه‌های اجتماعی فرمان اجرایی صادر می‌کند.

به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «کیلی مک اننی» سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت امروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی در خصوص شبکه‌های اجتماعی امضا خواهد کرد. هرچند این سخنگو در ادامه توضیحات بیشتری درباره این خبر ارائه نکرد. مشخص نیست بدون تصویب کنگره ترامپ چه گامی می‌تواند برای محدود ساختن شبکه‌های اجتماعی بردارد.

این خبر پس از اختلافات چند روزه ترامپ با توئیتر اعلام می‌شود.توئیتر روز سه شنبه برای اولین بار به توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا برچسب صحت یابی زد. روز سه شنبه ترامپ در توئیتی مدعی شده بود چنانچه در کالیفرنیا انتخابات از طریق پست انجام گیرد این عمل منجر به تقلب در انتخابات خواهد شد.توئیتر در واکنش به آن یک برچسب با این محتوی «حقایق مربوط به رای‌گیری به صورت پستی را دریافت کنید»به دو توئیت رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد.این برچسب کاربران را به صفحه‌ای لینک می‌داد که نشان می‌داد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا اثبات نشده است.

ترامپ و هواداران او بلافاصله به این موضوع واکنش نشان دادند و توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را به تعصب علیه محافظه‌کاران متهم کردند،بدون آنکه شواهد مستدلی در این زمینه ارائه کنند. ترامپ توئیتر را به «خاموش کردن آزادی بیان» متهم و بعد هم تهدید کرد این شبکه‌های اجتماعی را خواهد بست. در گام بعدی ترامپ قول داد علیه توئیتر «اقدام بزرگی» انجام خواهد داد. او در پایان یکی از توئیت‌هایش نوشت: «این‌ها دارند کاملا دیوانه می‌شوند. در ادامه بیشتر خواهید شنید!»

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه در شبکه فیسبوک هم پست مشابهی درباره ارسال برگه‌های رای از طریق پست منتشر کرد، اما فیسبوک برچسبی به آن اضافه نکرد. ارزش سهام توییتر و فیسبوک در معاملات روز چهارشنبه بازار بورس نیویورک کمی کاهش یافت.

این نخستین بار نیست که ترامپ با توئیتردچار مشکل می‌شود،او بارها این شبکه اجتماعی را متهم کرده که علیه محافظه‌کاران عمل می‌کند.بنا برگزارش‌ها،دولت ترامپ دستورالعمل اجرایی را با عنوان«محافظت از آمریکایی‌ها در برابر سانسور آنلاین» در سال ۲۰۱۹ تهیه کرده است، این دستورالعمل به کمیسیون ارتباطات فدرال اجازه می‌دهد تا نحوه تفسیر بخش ۲۳۰ قانون شأن ارتباطات را تغییر دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها