رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497269

طلا گران شد

ساعت24-رویترزنوشت: در حالی که تنش ها بین آمریکا و چین بر سر قانون امنیت ملی هنگ کنگ بالا گرفته و در شرایطی که اقدامات محرک اقتصادی جدید چند اقتصاد جهان موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

در حالی که تنش ها بین آمریکا و چین بر سر قانون امنیت ملی هنگ کنگ بالا گرفته و در شرایطی که اقدامات محرک اقتصادی جدید چند اقتصاد جهان موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۷۱۳ دلار و ۶۹ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم ۲ هفته اخیر رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت امروز با ۰.۰۷ درصد افت به ۱۷۲۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفته هنگ کنگ برای برخورداری از امتیازات ویژه تجاری آمریکا دیگر به اندازه کافی خودمختار نیست. این موضع پس از آن اتخاذ شده که طی هفته گذشته چین از قصد خود برای تصویب قانون امنیت ملی این شهر خبر داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اکنون با فهرست بلند بالایی از اقدامات احتمالی در قبال قانون امنیت ملی هنگ کنگ که احتمالا امروز در کنگره ملی خلق چین به تصویب خواهد رسید مواجه است. به گفته مقامات آمریکایی از جمله این اقدامات می تواند وضع تحریم هایی در زمینه اعطای روادید و تحریم های اقتصادی باشد.

اتحادیه اروپا دیروز از یک طرح محرک اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی رونمایی کرد که هدف از آن کمک به اقتصادهای بحران زده این منطقه است. این بسته محرک اقتصادی موجب افزایش تقاضا برای خرید دارایی های امنی نظیر طلا شده زیرا با تزریق نقدینگی بیشتر احتمال افزایش تورم بالا می رود و یکی از مطمئن ترین ابزارهای پیش روی سرمایه گذاران برای حفظ ارزش دارایی های خود خرید فلز زرد محسوب می شود. ژاپن هم با یک بسته محرک اقتصادی ۱.۱ تریلیون دلاری جدید موافقت کرده است. همچنین برخی منابع می گویند هند ممکن است حدود ۲۰ میلیارد دلار به بانک های دولتی خود تزریق نماید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها