رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497299

هند به قدری نفت ارزان از آمریکا خریده که جایی برای ذخیره آن ندارد

ساعت24-وزیر نفت هند، دارمندرا پرادان، گفت که کشورش خواهان ذخیره بخشی از نفت ارزان آمریکا، در انبارهای نفت ایالات‌متحده است چرا که انبارهای نفت هند دیگر جایی ندارند.

به نقل از راشاتودی، وزیر نفت هند، دارمندرا پرادان، گفت که کشورش خواهان ذخیره بخشی از نفت ارزان آمریکا، در انبارهای نفت ایالات‌متحده است چرا که انبارهای نفت هند دیگر جایی ندارند.

او گفت که سومین مصرف‌کننده و واردکنند بزرگ نفت جهان تا کنون ۵.۳۳ میلیون تن نفت را در انبارهای استراتژیک خود ذخیره کرده و ۹ میلیون تن نفت خام هم در روی نفتکش‌هایی در سراسر جهان نگهداری می‌کند.

پرادان در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما احتمال این را بررسی می‌کنیم که آیا می‌توانیم بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در کشور دیگری ذخیره کنیم… ما این امکان را بررسی می‌کنیم که آیا می‌توانیم نفت ارزان خریداری شده خود را در آمریکا ذخیره کنیم یا خیر.

پرادان همچنین گفت: هند در نظر دارد انبارهای جدیدی برای ذخیره استراتژیک نفت ایجاد کرده تا ظرفیت کل این ذخایر را ۶.۵ میلیون تن افزایش دهد. هند در این راستا از مشارکت سرمایه‌گذاران بین‌المللی استقبال می‌کند.

ماه گذشته استرالیا هم اعلام کرده بود با خرید نفت خام به قیمتی بسیار ارزان و ذخیره آن در انبارهای ذخیره سوخت استراتژیک آمریکا برای خود ذخیره نفت اضطراری ایجاد کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها