رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497300

اتحادیه اروپا ۷۵۰ میلیارد یورو برای کمک به اقتصاد قرض میگیرد

ساعت24-اتحادیه اروپا که با بدترین بحران اقتصادی خود از دهه ۱۹۳۰ تا کنون مواجه شده است در نظر دارد ۷۵۰ میلیارد یورو برای کمک به ریکاوری اقتصاد خود قرض بگیرد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اتحادیه اروپا که با بدترین بحران اقتصادی خود از دهه ۱۹۳۰ تا کنون مواجه شده است در نظر دارد ۷۵۰ میلیارد یورو برای کمک به ریکاوری اقتصاد خود قرض بگیرد.

پس از اینکه این مبلغ قرض گرفته شد، از طریق بودجه اروپا و سبد نقدینگی عمومی اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از برنامه‌هایی مانند اراسموس (برنامه تقویت آموزش و نیروی کار جوان) صرف خواهد شد. این مبالغ بین ۲۰۲۸ تا ۲۰۵۸ بازپرداخت خواهند شد.

از این ۷۵۰ میلیارد یورو، ۵۰۰ میلیارد یوروی آن به صورت کمک مالی و ۲۵۰ میلیارد یوروی آن به صورت وام به دولت‌های عضو پرداخت خواهد شد. از ۵۰۰ میلیارد یورو کمک مالی ۳۱۰ میلیارد یوروی آن در تبدیل اقتصادها به اقتصادهای سبز و دیجیتال هزینه خواهد شد.

آلمان و فرانسه هفته گذشته در را برای صدور اوراق قرضه مشترک اتحادیه اروپا باز کردند. به این ترتیب کمیسیون اروپا، به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، باید ۵۰۰ میلیارد یورو اوراق قرضه در بازار عمومی به فروش برساند.

با توجه به اینکه آلمان پیش از این همیشه با صدور اوراق قرضه مشترک مخالفت می‌کرد، کارشناسان این اقدام را یک پیشرفت بزرگ برای حل بحران اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا می‌دانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها