رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497302

چین سال آینده استفاده از یوآن دیجیتال به جای پول نقدرا آغازمیکند

ساعت24-بانک مرکزی چین برنامه خود برای استفاده از ارز دیجیتال چین قبل از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد. این اتفاق در حالی می‌افتد که پاندمی کووید ۱۹ به روند کنار گذاشتن پول نقد سرعت بخشیده است.

به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین برنامه خود برای استفاده از ارز دیجیتال دولتی چین قبل از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد. این اتفاق در حالی می‌افتد که پاندمی کووید ۱۹ به روند کنار گذاشتن پول نقد سرعت بخشیده است.

رئیس بانک مرکزی، یی گنگ، گفت: استفاده آزمایشی از این ارز مجازی در حال حاضر در مناطق شنزن، سوژو، چنگدو و ژیونگان در حال انجام است. او به خبرنگاران گفت که دولت چین در نظر دارد در تشریفات مربوط به المپیک این ارز مجازی را تست کند، هرچند برنامه زمان‌بندی رسمی‌ای برای ارائه این ارز مشخص نشده است.

یک منبع آگاه از این پروژه از انجمن دولتی چین به مجله «نیکی آسین رویو» خبر داد: اگر دولت از نتایج تست این ارز دیجیتال در سال جاری راضی باشد، این ارز در سال آینده منتشر خواهد شد، در غیر این صورت تست‌های بیشتری در سال آینده انجام خواهد شد.

یوآن دیجیتال به شماره موبایل دارنده آن متصل خواهد شد و تراکنش‌ها از طریق یک اپلیکیشن صورت خواهد گرفت. برای نقل و انتقال این پول نیازی به بانک‌ها به عنوان واسطه نخواهد بود. محدودیت سایز تراکنش‌ها بر اساس تأیید هویت افراد متفاوت خواهد بود.

ادی یو، مدیر ارشد دستگاه نظارت پولی هنگ‌کنگ، می‌گوید: استفاده و جا انداختن تکنولوژی‌های پرداخت جدید در شرایط کنونی راحت‌تر شده است، چراکه پاندمی کرونا باعث شده تا مشتریان ارزهای دیجیتال را به پول فیزیکی ترجیح دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها