رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497304

کلاهبرداری مادر و دختر در پوشش کار خیر

ساعت24-مادر و دختری که تحت پوشش سرمایه گذاری و انجام کار خیر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

یکم اردیبهشت ماه امسال بود که زنی با حضور در دادسرا از یک ماجرای کلاهبرداری شکایت کرد که درپی آن پرونده متشکله با دستور قضایی برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع شد. پس از آن شاکی با حضور در مقر پلیس به ماموران گفت: مدتی قبل با زنی حدودا ۴۸ ساله به نام نسرین آشنا شدم. با توجه به اینکه محل آشنایی ما در یک موسسه خیریه بوده و او نیز خودش را خیر معرفی کرده بود، خیلی زود به او اعتماد کرده و در نهایت بنا شد تا سرمایه‌گذاری مشترک میان من و این زن برای انجام کار خیر انجام شود.

شاکی ادامه داد: در همین راستا نیز چک و سفته ضمانت را هم از این زن دریافت کردم و کار مشترک ما در ظاهر آغاز شد اما مدتی بعد متوجه شدم که هیچ یک از موارد مورد تعهد این زن انجام نشده و او تنها صد میلیون تومان از من گرفته است. به همین دلیل نیز به آدرس او مراجعه کردم اما متوجه شدم که او دیگر در خانه‌اش هم نیست و آنجا را تخلیه کرده است. در همین رفت و آمدها متوجه شدم که گویا نسرین شکات دیگری هم دارد و از آنان کلاهبرداری کرده است.

با آغاز تحقیقات مشخص شد که متهم همدست دیگری هم دارد و او دختر جوانش به نام افسانه است. در همین راستا سوابق کیفری هر دو نفر بررسی و مشخص شد که این مادر و دختر از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری و صدور چک بلامحل هستند. همزمان در تحقیقات انجام شده مشخص شد نسرین و افسانه با همدستی هم و با هویتهای جعلی از افرادی که به عنوان خیر در مجالس حضور دارند کلاهبرداری کرده و پس از دریافت مبالغ آن را دلار تبدیل کرده و به حساب دختر دیگرشان که در اروپا ساکن است واریز کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات مخفیگاه هر دو متهم در حوالی خیابان محبوب مجاز مورد شناسایی قرار گرفت که در همین راستا پس از هماهنگی با مقام قضایی، مجوز عملیات صادر شده و این مادر و دختر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در آنجا به جرم خود اعتراف کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که پرونده این مادر و دختر تکمیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات این دو زن ادامه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها