رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497328

اتفاق جالب برای اعدامی زندان سنندج

ساعت 24-قاتل جوانی که 3 سال پیش در یک درگیری دوست خود را به قتل رسانده بود با تلاش شبانه روزی شعبه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج و رضایت خانواده مقتول از اعدام نجات یافت.

style="text-align:justify"> معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش شبانه روزی شعبه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج خانواده اولیای دم قاتل را بخشیدند.

برجعلی برهان پناه اظهار داشت: در سال ۹۶ و در شهرستان سنندج ما بین دو رفیق قدیمی بر اثر نزاع یک فقره قتل صورت می‌گیرد که پس از طی مراحل دادرسی در سال ۹۷ حکم قصاص نفس قاتل در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و آماده اجرای حکم شد.

وی افزود: سپس پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم, خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.
برکت عید فطر در نخستین ختم به خیر شدن پرونده قتل

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف ادامه داد: به حول و قوه الهی و به برکت عید سعید فطر این پرونده در سال جاری نخستین پرونده قتل عمد بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش ختم به خیر شد و نقش اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه ملموس است.
تقدیر از عمل انسانی گذشت از قتل

برهان پناه با اشاره به اینکه ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است، یادآور شد: اقدام انسان‌دوستانه خانواده مقتول که با مصالحه و گذشت ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی تقدیر دارد

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها