رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497400

کره جنوبی به ایران دارو می فرستد/ سئول به تبادلات بشردوستانه می اندیشد؟

ساعت 24-دولت کره جنوبی امروز اولین محموله از صادرات بشردوستانه طی یک ماه اخیر، شامل نیم میلیون دلار دارو را به ایران ارسال می‌کند.

وزارت خارجه کره جنوبی روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که محموله‌ای از دارو و تجهیزات پزشکی را امروز (جمعه) به عنوان اولین بخش از صادرات بشردوستانه به ایران ارسال می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه کی بی اس طبق اعلام این وزارتخانه، این محموله به ارزش ۵۰۰ هزار دلار، شامل داروی لازم برای مداوای بیماری ژنتیکی «گوشه» می‌باشد.

بر این اساس، وزارت خارجه کره جنوبی انتظار دارد که ماه آینده نیز محموله دیگری از دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲ میلیون دلار، به ایران ارسال شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «دولت کره جنوبی به مباحثات با آمریکا و ایران بر سر روش‌های گسترش تجارت، که در حال حاضر بر روی تجهیزات پزشکی و دارو متمرکز است، تا غذا و محصولات کشاورزی، ادامه می‌دهد».

به گزارش کی‌بی‌اس، از زمان تنگ‌تر شدن حلقه محاصره و تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر ایران از سال گذشته، صادرات و تجارت کره جنوبی با ایران متوقف شده بود.

بر این اساس، دولت سئول از آن زمان مذاکراتی را با واشنگتن آغاز کرد تا تجارت با تهران را از سر بگیرد. نهایتاً واشنگتن در تاریخ ششم آوریل موافقت کرد که ذیل «گواهی عمومی شماره ۸» خود، به شرکت‌های کره جنوبی اجازه تبادل با ایران را بدهد بدون آنکه از تحریم‌های ثانویه آمریکا آسیب ببینند.

این در حالی است که حدود ده روز پیش، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری «یونهاپ» گفته بود ایالات متحده نسبت به طرح کره جنوبی برای ایجاد نوعی سازوکار پرداخت جهت انجام تبادلات بشردوستانه با ایران و بدون نگرانی از نقض تحریم‌های آمریکا، نظر مثبتی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها