رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502065

افشاگری یکی از دست اندرکاران آمریکایی برجام

ساعت۲۴-مشاور وزیر خارجه در امور سیاسی-نظامی آمریکا در دولت باراک اوباما طی یادداشتی از فروپاشی ائتلاف ایجاد شده علیه ایران خبر داد.

style="text-align:justify">پانیت تالوار که در تشکیل توافق هسته‌ای برجام در دولت اوباما نقش داشت با انتشار یادداشتی در نشریه «فارن‌افرز» از فروپاشی ائتلاف ایجاد شده علیه ایران خبر داد.

مشاور وزیر خارجه در امور سیاسی-نظامی آمریکا در دولت باراک اوباما در یادداشت خود با اشاره به اشتباه ترام در خصوص خروج از برجام نوشت: سیاست موسوم به «فشار حداکثری» که توسط دولت آمریکا اجرا می‌شود نتوانسته ایران را به پای میز مذاکره بکشاند و در حقیقت شکست خورده و دچار خطای محاسباتی اساسی شده است.

وی با اشاره به این موضوع که؛ زمانی که دونالد ترامپ مطمئن بود تحریم‌های صادرات نفتی ایران این کشور را مجبور به آمدن بر سر میز مذاکره می‌کند و در نهایت تهران در پای میز مذاکره امتیازات گسترده‌ای را در خصوص برنامه هسته‌ای خود واگذار خواهد کرد و سیاست‌های خود را در منطقه به پایان می‌رساند، این تصمیم درهم شکست و این راهبرد به شدت نتیجه معکوس داد.

تالوار ادامه داد: ایران به جای آن که تسلیم آمریکا شود در حقیقت با اجرای سیاستی که نامش را مقاومت حداکثری گذاشته است به آمریکا پاسخ محکمی داد.

مشاور وزیر خارجه در امور سیاسی-نظامی آمریکا در دولت باراک اوباما تاکید کرد: تنش‌های ایجاد شده میان دو طرف افزایش یافته است و از این رو دولت ترامپ خودش را تا بسیار تنها می‌بیند.

وی افزود: دولت پیشین ائتلافی گسترده برای اعمال فشار گسترده بر روی ایران تشکیل داده بود و در حقیقت آن ائتلاف هم اکنون در هم شکسته است.

تالوار ادامه داد: در حقیقت امروز حتی نزدیک‌ترین متحدان ایالات متحده آمریکا در اروپا به صورت منظم مخالفت خود را با سیاست آمریکا اعلام می‌کنند.

گفتنی است؛ مشاور وزیر خارجه در امور سیاسی-نظامی آمریکا در دولت باراک اوباما که این روزها در سمت یکی از اعضای ارشد موسسه انجمن آسیا فعالیت می‌کند، در واقع یکی از افراد شرکت‌کننده در مذاکرات عمان است که زمینه مذاکرات را بر سر توافق هسته‌ای برجام ایجاد کرده است.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها