رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502114

حزب‌الله عراق:اعتماد به آمریکا علیه حشدشعبی اشتباه بود/به شرط اخراج آمریکا به الکاظمی رای دادیم

ساعت 24-سخنگوی حزب‌الله عراق تاکید کرد حشد شعبی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از کشور با تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر موافقت کرد.

جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی تجدید انقلاب سال ۱۹۲۰ علیه اشغالگران انگلیسی است. نقش مرجعیت در انقلاب ۱۹۲۰ و در مقاومت ما در برابر اشغالگران آمریکایی ثابت بوده است. اقدامات ارتش آمریکا در عراق واضح است و شامل قتل و بمباران و اشغال مناطق است. هیچ کسی نمی‌تواند قانون اخراج نیروهای آمریکایی را نادیده بگیرد. امسال سال انقلاب۲۰ برای اخراج نیروهای آمریکایی نامیده شده است. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ تفنگ مقاومت به سمت نیروهای آمریکایی نشانه رفته است. ما با هدف حفظ وحدت با این نیروها جنگیدیم.

وی افزود: حشد شعبی با نیروهای آمریکایی می‌جنگد تا عراق به مرکزی برای تجاوز به کشورهای مجاور تبدیل نشود. عراق هرگز آمریکایی یا اسرائیلی یا زیر سلطه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نخواهد بود بلکه یک کشور عربی اسلامی است. آمریکایی‌ها گمان می‌کردند بعد از شهادت رهبران مقاومت، مقاومت در عراق نابود می‌شود.

الحسینی درباره دولت عراق گفت: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای مقابله با حشد شعبی تلاش کرد. الکاظمی راه اشتباه را در اعتماد به آمریکایی برای مقابله با حشد انتخاب کرد. حشد شعبی زمانی که با داعش جنگید از دولت عراق حمایت کرد. دولت الکاظمی به درخواست آمریکایی‌ها برای حمله به حشد شعبی پاسخ مثبت داد. موافقت ما با نخست‌وزیری الکاظمی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بود. الکاظمی نه تنها به اهمال‌کاری در مذاکرات برای اخراج آمریکایی‌ها اکتفا نکرد بلکه با حشد شعبی مقابله کرد.

وی تأکید کرد: الکاظمی مسئولیت یورش به مقر حشد شعبی را برعهده دارد. وی باید بفهمد که سلاح برای حفظ کشور است نه برای تحویل به آمریکایی‌ها. پیام ما به کسانی که از طرح آمریکا حمایت می‌کنند این است که سلاح ما باقی خواهد ماند. جنگنده‌های آمریکایی‌ و اسرائیلی هر روز بدون اطلاع دولت حریم هوایی عراق را نقض می‌کنند. آمریکا کنترل حریم هوایی عراق را در دست دارد و برای سیطره بر خاک عراق و کنترل تصمیمات سیاسی عراقی‌ها تلاش می‌کند. جنگنده‌های اسرائیلی عملیات نظامی را در خاک عراق انجام دادند. ظرف ۲۴ ساعت شش تا هشت جنگنده آمریکایی در آسمان عراق دیده شدند.

وی گفت: نقض حریم هوایی عراق توسط آمریکا جز با سلاح مقاومت متوقف نخواهد شد. مردم حق دارند اگر دولت قادر به دفاع نباشد در برابر اشغالگری مقاومت کنند. ما خطر آمریکایی‌ها و سیطره آن‌ها بر دستگاه‌های امنیتی در عراق را احساس می‌کنیم. مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا و اخراج آن از عراق در کنار دولت خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها