رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502129

خسارت ۴۰ میلیارد تومانی کرونا به اماکن ورزشی

ساعت 24-به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این شرکت به خاطر بحران کرونا و تاثیری که روی فعالیت‌های ورزشی گذاشت تا به امروز متحمل ۴۰ میلیارد تومان خسارت مالی شده است.

اولین تأثیری که شیوع و گستردگی ویروس کرونا بر ورزش ایران گذاشت، لغو مسابقات باشگاهی و بعد از آن تمام تمرینات و اردوهای ملی بود. همزمان هرگونه فعالیت و رفت و آمد در اماکن ورزشی هم تعطیل شد و اینگونه درِ مجموهای ورزشی بزرگ پایتخت مانند انقلاب، آزادی و شیرودی بسته شد.

اینگونه محدودیت‌ها علاوه بر تهران در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هم اعمال شد. همین مسئله به دستگاه ورزش ایران خسارت مالی قابل توجهی را وارد کرده است.

مجموعه‌های ورزشی انقلاب، آزادی و شیرودی تهران همراه با بسیاری از مجموعه دیگر استان‌ها زیر نظر مستقیم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی فعالیت دارند و قاعدتاً پیگیری فعالیت‌ها و رفت و آمد افراد به آنها و ورود و خروج‌های مالی که به همراه خواهد داشت، روی تراز مالی این شرکت تأثیر مستقیم دارد. همین مسئله شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که از سازمان‌های زیر مجموع وزارت ورزش به حساب می‌آید را با خسارت مالی سنگینی مواجه کرده که به نظر می‌رسد به راحتی قابل جبران نیست.

حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: طبق برآورد صورت گرفته، مجموع خسارتی که این شرکت در ایام کرونا و به خاطر لغو فعالیت‌های ورزشی ملی، باشگاهی و عمومی در اماکن ورزشی، متحمل شده رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این خسارت با در نظر گرفتن لغو فعالیت‌های ورزشی در مجموعه بزرگ پایتخت مانند انقلاب، آزادی و شیرودی و اماکن ورزشی دیگر استان‌ها که زیر نظر شرکت اداره می‌شوند، محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به از سرگیری تدریجی فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت تا حدی بهتر شده است. مجوز فعالیت‌ها به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده و مجموعه‌های مورد نظر تا حدی رونق گرفته اند اما وضعیت آنها به لحاظ استقبال عموم و رفت و آمد افراد همچنان فاصله زیادی نسبت به گذشته دارد به خصوص که در مورد استخرها شرایط بسیار خاص است.

کریمی تصریح کرد: رکودی که در ورزش و اماکن زیر مجموع ما ایجاد شده با شرایط فعلی و اینکه همچنان شاهد فراگیری کرونا هستیم، ادامه دار خواهد بود و همین مسئله خسارت مالیِ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که بهره بردار است را از رقم تعیین شده بیشتر هم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین در پاسخ به این پرسش که «کدام یک از مجموعه‌ها بیشترین تأثیر را در خسارت ۴۰ میلیاردی این شرکت داشته است؟»، تاکید کرد: مجموعه ورزشی انقلاب بیشترین صدمه مالی را به ما وارد کرده است. این مجموعه در بخش‌های مختلفی فعالیت دارد و روزانه میزبان هزاران فردی بود که برای پیگیری برنامه‌های ورزشی خود به این مجموعه مراجعه می‌کردند. منع شدن یکباره از پذیرش این جمعیت، خسارت زیادی به خودِ مجموعه و در نهایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وارد کرد.

حسن کریمی در پایان گفت: خسارتی که به خاطر کرونا به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وارد شده به قدری زیاد است که به راحتی جبران نمی‌شود. فقط امیدواریم با همکاری عموم مردم، شیب بحران کرونا کم شود تا شرایط در همه زمینه و از جمله ورزش به حالت عادی بازگردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها