رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502223

سران آمریکا و کره‌شمالی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ دیدار کنند

ساعت 24 -رئیس جمهور کره جنوبی خواستار دیدار سران آمریکا و کره شمالی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر شد.

style="text-align:justify">به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ام‌بی‌سی، یک مقام کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که «مون جائه این» رئیس جمهور کشورش بر این باور است که سران آمریکا و کره شمالی باید پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار کنند.

بر اساس اعلام این شبکه، رئیس جمهور کره جنوبی در این باره اعلام کرده است که برگزاری نشست دیگری میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می‌تواند به خروج مذاکرات دو کشور از بن بست کمک کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی در این باره گفت: موضوعات برنامه هسته‌ای و تحریم‌ها باید در نهایت از راه گفتگوی آمریکا و کره شمالی حل شود.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان (CGTN) چندی پیش اعلام کرد که «استفان بیگون» ( Stephen Biegun) نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی و معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که مذاکره جدید میان سران واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در نوامبر سال جاری میلادی بعید به نظر می‌رسد.

این در حالیست که سه دُور مذاکره میان سران کره شمالی و آمریکا با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها