رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502560

واکنش عبدالمهدی به توهین رسانه سعودی علیه آیت‌الله سیستانی

ساعت24-«عادل عبدالمهدی» که به دنبال خواست آیت الله سید «علی سیستانی» مرجع عالی دینی عراق در هشتم آذر ۹۸، از پست نخست وزیری استعفا کرد و دولت وی تا تعیین نخست وزیر جدید در ۱۸ اردیبهشت ۹۹ عهدار دار پیشبرد امور بود، پس از ۲ ماه امروز (شنبه) در دفاع از مرجعیت عالی دینی عراق سکوت خود را شکست و تصریح کرد: رسانه های سعودی دست از فتنه انگیزی و نفرت پراکنی بردارند.

عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق، در واکنش به اهانت روزنامه سعودی «شرق الاوسط» به مقام آیت الله سید علی سیستانی که در کاریکاتوری موهن، ایشان را عامل تفرقه و ضد حاکمیت ملی در عراق معرفی کرده است، گفت: روزنامه سعودی و هر آن کس که در پی این روزنامه هست، به جای فتنه انگیزی و نفرت پراکنی، بهتر است از تلاش های عراق برای مبارزه با داعش و سازندگی در کشور حمایت کند.

وی با بیان اینکه نخستین بار نیست که این روزنامه و رسانه های مشابه آن به عراق، مقدسات و رهبران این کشور اهانت می کنند، ادامه داده است: به شدت با کاریکاتور موهن به مقام مرجعیت عالی دینی و ملت عراق مخالفیم و نشان می دهد که این نشریه همچنان خط مشی فرقه انگیزی را دنبال می کند.

عبدالمهدی تلویحا خطاب به خاندان آل سعود گفته است: عقلا باید خطر این خط مشی تحریک آمیز فرقه ای را که در طول سال های گذشته علیه عراق دنبال کرده اند و عراق بر آن بارها پیروز شده است، درک کنند.

نخست وزیر پیشین خاطر نشان کرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت فتوای جهاد کفایی بود که آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق صادر کرد و همه ملت عراق از آن تبعیت و با وحدت ملی، پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان رقم زده شد.

وی از این رسانه سعودی و دیگر رسانه های مشابه خواست که به جای اهتمام به تحریک های فرقه ای به امور مهمتری مانند جلوگیری از دخالت های مختلف منطقه ای و بین المللی در امور داخلی کشورهای منطقه و حضور نظامی بیگانه تحمیل شده بر این کشورها اهتمام دهند.

عبدالمهدی توقف جنگ در یمن، مقابله با معامله قرن و سیاست های رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری، برقراری صلح در سوریه، لیبی و مقابله با تحریم های مستقیم و غیر مستقیم بر کشورهای منطقه و تلاش برای تنش زدایی در روابط سعودی با کشورهای ترکیه، ایران و قطر را از فرقه انگیزی در عراق مهمتر خوانده است.

کاریکاتور موهن روزنامه شرق الاوسط در داخل عراق اعتراضات گسترده ای به دنبال داشته و بسیاری از رهبران سیاسی عراق و پیشاپیش آنها «هادی العامری» (فراکسیون الفتح) و «نوری المالکی» (دولت قانون) علیه آن موضع گرفته و این اقدام را به شدت محکوم کرده اند.

در همین حال هشتگ «#السعودیه_قذاره_شرق_الاوسط» (رژیم سعودی کثافت خاورمیانه است) دیروز و امروز در راس ترندهای برتر در شبکه های مجازی قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها