رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502575

بخشودگی جریمه دیرکرد اقساط وام مسکن تا پایان تیر

ساعت24-در صورتی که مشتریان بانک عامل بخش مسکن تا پایان تیر ماه همه یا بخشی از مانده اقساط خود را پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت اقساط خواهند شد.

به گزارش بانک عامل بخش مسکن، مالک آزادیان رئیس اداره کل پیگیری وصول مطالبات این بانک با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا و ضرورت کاهش ترددهای غیرضروری شهروندان به شعب بانک‌ها، پیش از این نیز اجرای طرح میثاق تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شده بود، گفت: با تصمیم کمیسیون عالی وصول مطالبات بانک مسکن، طرح میثاق برای بخشودگی جرایم بدهکاران این بانک تا پایان تیرماه تمدید شد.

به گفته آزادیان، مشتریانی که از ابتدای تیرماه به بعد تا پایان تیرماه نسبت به پرداخت تمام یا بخشی از مانده بدهی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم بانکی بابت دیرکرد پرداخت مطابق با ضوابط طرح میثاق خواهند شد.

برای پرداخت اقساط، نیازی به مراجعه حضوری نیست

وی خاطرنشان کرد: الزامی برای مراجعه حضوری مشتریان به شعب برای بهره‌مندی از این بخشودگی وجود ندارد و آنها می‌توانند از طریق هر یک از درگاه‌های اینترنتی بانک نیز به صورت غیرحضوری نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند و از این بخشودگی بهره‌مند شوند؛ به این ترتیب الزامی به ارائه درخواست مکتوب به شعب برای بهره‌مندی از مزایای طرح میثاق نیز نیست.

وی با بیان اینکه طرح میثاق بانک با هدف کاهش مطالبات غیرجاری این بانک طراحی شده است، گفت: این طرح حاوی امتیازهایی به نفع تسهیلات‌گیرندگان بانکی است که بابت دیرکرد پرداخت اقساط خود جریمه شده و بر میزان بدهی آنها به تناسب مدت دیرکرد، افزوده شده است.

رئیس اداره کل وصول مطالبات بانک با اشاره به استقبال مشتریان بانک از مزایای طرح میثاق از شهریور سال گذشته تا کنون، گفت: به هر حال شرایط شیوع کرونا سبب شد یک گروه از مشتریان نتوانند از مزایای این طرح در موعد مقرر اولیه در سال گذشته برخوردار شوند و به همین خاطر تصمیم به تمدید این طرح مجدداً در تمام شعب سراسر کشور اتخاذ شد.

طرح میثاق چیست و چگونه جرایم دیرکرد بخشیده می‌شود؟

بر اساس این گزارش، در قالب طرح میثاق در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری انواع تسهیلات پرداختی اعم از انواع عقود مبادله‌ای، مشارکتی، وام قرض الحسنه و … و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، خالص جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد ۶ تا ۱۴ درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

در این طرح همچنین ۱۰۰ درصد جرایم سازنده‌هایی که در قالب قراردادهای مشارکت مدنی با بانک، تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت پرداخت یا تعیین تکلیف مطالبات به صورت تقسیط، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

این طرح به مشتریان بدهکار بانک اجازه می‌دهد در ازای پرداخت هر میزان از بدهی خود به همان نسبت از پرداخت کل جرایم خود بابت تأخیر در پرداخت بدهی معاف شوند. همچنین در صورت پرداخت کل میزان بدهی، بخشودگی کل جرایم مقدور شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها