رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502595

فروش سهام عدالت برای همگان آزاد شد

ساعت 24-افرادی که از روز ۱۵ تا ۲۹ خرداد ۹۹ نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کردند، از امروز توانستند وارد فرایند فروش سهم شوند.

style="text-align:justify"> حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در گفت و گوی تلفنی با اشاره به اینکه تا ۲۹ خرداد ماه ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند گفت: افرادی که از روز ۱۵ خردادماه امسال تا ۲۹ خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، از امروز می‌توانند ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری‌های بورسی به فروش برسانند.

او ادامه داد: کارگزاران براساس شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این افراد را در بورس یا فرابورس به فروش می‌رسانند و پول را در روزهای آینده به حساب شبای آن‌ها واریز خواهند کرد.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: اطلاعات افراد جدید روز گذشته در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفت و از امروز اطلاعات آن‌ها بروزرسانی و در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد و اگر افراد در سبد دارایی خود مشاهده نمی‌کنند باید به کارگزاری‌های خود مراجعه کنند.

فهیمی درمورد عدم مشاهده سبد سهام عدالت سهامداران در برخی از شرکت کارگزاری‌ها نیز افزود: این شرکت‌ها اگر سیستم‌های خود را بروزرسانی کنند این مشکل برطرف می‌شود.

او درباره افرادی که قبل از ۱۵ خرداد گذشته فرم‌های فروش سهام عدالت خود را تکمیل کرده، اما هنوز وجهی دریافت نکرده اند، بیان کرد: افرادی که شماره شبای حساب بانکی آن‌ها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده است، تمام وجه را در روزهای اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

فهیمی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارائه شماره حساب شبای معتبر و فعال و تلفن همراه به نام خود از فرایند شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه (ثبت‌نام در سجام، احرازهویت سجام، ارائه مدارک و پرداخت هزینه) معاف شدند، افزود: تعدادی از افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود رو به رو هستند و برای برخی افراد نیز بانک مرکزی شماره شبای آن‌ها را تایید نکرده یا حساب بانکی آن‌ها غیر فعال بوده است.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: حفاظت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت و پس از فروش سهم، حفاظت از وجوه آن‌ها از اولویت‌های مهم این شرکت است که با وسواس و سختگیری این امر را انجام می‌دهیم تا دارایی سهامداران سهام عدالت تحت هیچ شرایطی در خطر نباشد و این سخت‌گیری باعث بروز تاخیرهایی در خصوص برخی مشتریان کارگزاری‌ها شده است.

او افزود: افرادی که اطلاعات خود را ثبت کردند و نمی‌توانند سهام خود را مشاهده کنند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها