رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502637

توصیه عضو حزب کارگزاران به سیدمحمد خاتمی /استعفای عارف کار درستی بود

ساعت 24-یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری کار درستی بود زیرا زمینه را برای تجدید ساختار این شورا و تعیین اهداف و برنامه های جدید فراهم می کند. اصلاح طلبان هم باید سریعا به فکر تجدید ساختار شورای عالی باشند.

علی محمد نمازی با بیان اینکه تجدید سازمان شورای عالی سیاست گذاری از ضرورت های امروز جریان اصلاحات است، اظهار کرد: شرایط کشور تغییر کرده و مشکلات با سرعت در حال بروز است و این مشکلات موجب ایجاد نگرانی در میان دلسوزان کشور و نظام شده است. شورای عالی باید ساختار خود را مناسب با شرایط کشور کرده و اهداف و برنامه جدید تدارک ببیند و من معتقدم وظیفه شورای عالی فقط در انتخابات خلاصه نمی شود، بلکه باید با یک نگاه وسیع تر به مسائل کشور نیازها و مطالبات مردم بنگرد.

وی ادامه داد: شورای عالی سیاستگذاری به عنوان یک تشکل بسیار دلسوز کشور و نظام باید جدی تر وارد عرصه شده و نظرات خود را خیلی جدی و محکم به مسئولان کشور گوشزد کند تا زمینه برای ارائه راه حل ها و کاهش مشکلات کشور فراهم شود و ماموریت خود را فقط در انتخابات خلاصه نکند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: افرادی مثل سید محمد خاتمی باید به این فکر باشند که برنامه های جدیدی طراحی کنند و ساختار شورای عالی هم باید اصلاح شود. استعفای عارف کار درستی بوده است. اگر این استعفا در راستای تجدید سازمان شورای عالی هم نباشد باز باید آن را به فال نیک گرفت. زیرا زمینه را برای اصلاح ساختاری این شورا فراهم می کند. ممکن است این استعفا هم با انگیزه حضور در انتخابات ۱۴۰۰ باشد که به هر حال کار خوبی شده است و می طلبد که سریعتر اصلاح طلبان به سمت تجدید سازمان شورای عالی سیاستگذاری بروند.

نمازی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نباید حضور خود را فقط در انتخابات خلاصه کنند، بلکه باید برای کارهای بزرگتر در عرصه حضور داشته باشند و تا زمانی که به طور جدی کنار گذاشته نشوند، نباید خود را از عرصه انتخابات کنار بکشند. البته اصرار بر حضور در انتخابات هم باید با در نظر گرفتن شرایطی باشد و جریان اصلاحات نباید دیگر کاندیدای اجاره ای داشته باشد. جریان اصلاحات از روحانی حمایت کرد و او در دور اول موفق بود، اما نگذاشتند برجام پیش برود و دولت و کشور در دور دوم ریاست جمهوری روحانی با مشکلات مواجه شد ولی به جای بررسی واقعیات و ریشه مشکلات، می خواهند تمام مشکلات موجود در کشور را به گردن دولت بیندازند. در حالیکه بخشی کوچکی از این مشکلات ناشی از عملکرد دولت است. اصلاح طلبان نیز در این بین متهم شدند و مورد طعنه اصولگرایان قرار می گیرند. در حالیکه وقتی کاندیدای اصلی اصلاح طلبان یعنی مرحوم هاشمی رد صلاحیت شد آنها از روحانی حمایت کردند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: اصلاح طلبان نباید کاندیدای اجاره ای داشته باشند. آنها باید در صحنه حضور داشته باشند ،ولی مشروط اعلام موضع کنند. نه بگویند در هر شرایطی هستیم و نه بگویند قطعا نیستیم. آنها باید کاندیدای حداکثری را به صحنه بیاورند و از آنها حمایت کنند و اگر آنها در انتخابات رد صلاحیت کنند، بگویند چون کاندیدایی نداریم و شرایط فراهم نیست در انتخابات از کسی حمایت نمی کنیم. آنها نباید پشت کاندیدای سایر جریان ها بروند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها