رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502735

تل‌آویو باید آماده واکنش تهران باشد

ساعت 24- ژنرال سابق رژیم صهیونیستی از نگرانی این رژیم در برابر هرگونه اقدام احتمالی ایران پس از حادثه اخیر در نظنز خبر داد.

style="text-align:justify">به گزارش هآرتص، «عاموس یادلین»، ژنرال سابق رژیم صهیونیستی از نگرانی این رژیم در برابر هرگونه اقدام احتمالی ایران خبر داد.

یادلین که این سخنان را در واکنش به حادثه اخیر در تأسیسات نطنز مطرح می‌کرد، همچنین گفت: مسئله آتش سوزی نطنز تأثیر زیادی بر روی پاسخ ایران خواهد داشت.

این مقام صهیونیستی که پیشتر نیز رئیس دستگاه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، همچنین هشدار داد اگر ایران، تل آویو را مقصر حوادث اخیر نطنز بداند، تل‌آویو باید به‌صورت عملیاتی آماده واکنش تهران باشد که ممکن است به‌صورت حمله سایبری، موشکی یا اقدام در دیگر کشورها انجام گیرد.

گفتنی است که قبل از آن هم «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در رابطه با حادثه آتش سوزی در سایت نطنز، مدعی شده بود: سیاست بلندمدت ما این است که به ایران اجازه برخورداری از توانمندی‌های هسته‌ای را ندهیم چرا که برخورداری از چنین توانمندی‌هایی؛ تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است. نمی‌توانیم به ایران اجازه استقرار در مرزهای شمالی‌ فلسطین اشغالی را بدهیم. بنابراین اقداماتی را (علیه ایران) اتخاذ می‌کنیم که بهتر است ناگفته بماند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین با حمایت از تلاش‌های آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مدعی شده بود: تل‌آویو حاضر نیست موقعیتی را بپذیرد که در آن ایران قادر به خرید سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته باشد.

هفته گذشته سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز خبر داد.

بهروز کمالوندی در این باره اظهار کرد: بامداد روز پنج شنبه به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

همچنین یک روز پس از حادثه نطنز، کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را به صورت دقیق مشخص کرده است.

وی با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز، خاطرنشان کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب بررسی شده است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها