رفتن به محتوا
کد خبر 50289

آخرین اخبار مذاکرات

گرفتار بازی رسانه ای نمی شویم /هنوز برای رسیدن به توافق نهایی، راه درازی در پیش است./نشست مجدد در دوشنبه آینده/پیشرفت هایی داشتیم ولی هنوز راه درازی در پیش داریم

trong>ظريف: گرفتار بازي رسانه اي نمي شويم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بازی رسانه ای در مذاکرات کاملا بی تاثیر است و اگر طرف امریکایی بخواهد از ترفند فشار استفاده کند اثر منفی خواهد گذاشت.
محمد جواد ظریف دوشنبه شب در پایان مذاکرات ژنو درباره اظهارات جان کری در لندن افزود: ما در مذاکرات نشانه ای از این اظهارات ندیدیم و البته واضح است که هر طرفی که احساس کند منافع ، دیدگاه و اهدافش مورد توجه قرار نمی گیرد، این امکان وجود دارد که از مذاکرات خارج شود.
وی با تاکید براینکه ایران برای رسیدن به راه حل نهایی امادگی دارد افزود: ما به دنبال راه حلی هستیم که حقوق مردم ایران به طور کامل به رسمیت شناخته شود و طرف های مذاکره حتما می دانند که اگر به حقوق مردم احترام گذاشته نشود و دستاوردهای فنی نادیده گرفته شود توافقی در کار نخواهد بود.
ظریف با تاکید براینکه ماقصد ترک مذاکرات را نداریم گفت: ما در چارچوب های بین المللی و با اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه وارد مذاکره شده و گرفتار بازی های رسانه ای نشده ایم و نخواهیم شد.

رويترز:‌ مقامات امريکا و ايران مذاکرات هسته اي را سازنده خواندند
خبرگزاری رویترز در گزارش از ژنو به قلم لسلی روتون نوشت :
یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت کشورش در مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، برخی پیشرفت ها داشته است ولی دو طرف اعلام کردند هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.
مذاکره کنندگان ایرانی و شش قدرت جهانی توافق کردند روز دوشنبه هفته آینده دور جدید گفتگوها را در مکانی که هنوز مشخص نشده است از سر گیرند.
ظریف به خبرگزاری ایرانی فارس گفت: ما در سه روز گذشته، با نمایندگان پنج به علاوه یک، به خصوص با آمریکایی ها مذاکراتی جدی داشته ایم؛ ولی هنوز راه زیادی برای رسیدن به توافق نهایی باقی است.
یک مقام ارشد آمریکایی نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت : این مذاکرات ،‌جدی مفید و سازنده بود و پیشرفت هایی داشتیم ولی هنوز راه زیادی در پیش داریم؛‌ ما در برخی موضوعات،‌ پیشرفت های سریعی داشتیم و به همین لحاظ می توانیم برای رسیدن به نتیجه نهایی،‌ تلاش کنیم.
مذاکراه کنندگان امیدوارند تا پیش از ضرب الاجل ۳۱ مارس به توافق نهایی دست یابند ولی مقام آمریکایی یاد شده گفت این نگرش، به این معنا نیست که به سوی توافقی برویم که همه جانبه نباشد و همه موضوعات مد نظر رئیس جمهور را در بر نداشته باشد.
این مقام آمریکایی افزود : باید اطمینان لازم از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای،‌ حاصل شود و این هدف ، به ضرب الاجل ربطی ندارد بلکه یک هدف است.
برخی از جزئیات این مذاکرات منتشر شده است ولی ضرب الاجل تعیین شده، بین آمریکا و متحد همیشگی آن، اسرائیل ، اختلاف ایجاد کرده است که این مذاکرات را خطرناک تلقی می کند.
آمریکا نیز اسرائیل را به تضعیف موضع واشنگتن متهم کرده است.


فرانس پرس/ يک مقام آمريکايي :‌ مذاکرات هسته اي در ژنو مفيد و سازنده بود
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه گفت گفتگوهای سطح بالا در سوئیس بر سر برنامه هسته ای تهران، مفید و سازنده بود ولی هنوز برای رسیدن به توافق نهایی، راه درازی در پیش است.
به گزارش ساعت 24 به نقل از واحد مرکزی خبر،این مقام آمریکایی پس از گفتگوهای بین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت : این گفتگوها جدی، مفید و سازنده بود؛ ما پیشرفت هایی داشتیم ولی هنوز راه درازی در پیش داریم.
این مقام آمریکایی افزود : ما در برخی موضوعات دشوار، پیشرفت بسیار سریعی داشتیم، بنا بر این می توانیم برای رسیدن به نتیجه تلاش کنیم؛ من تصور می کنم همه، سخت تلاش می کنند تا مذاکرات در فضایی مناسب پیش رود و به نتیجه مثبتی برسد؛ اینکه بتوانیم به این توافق برسیم یا خیر،‌ چیزی است که باید منتظر باشیم.
این مقام همچنین گفت دور جدید گفتگوها بین ایران و شش قدرت جهانی موسوم به پنج به علاوه یک شامل انگلیس،‌ چین، فرانسه،‌روسیه ،‌آمریکا و آلمان،‌ دوشنبه آینده در سوئیس برگزار می شود.
وی افزود این نشست در سطح مدیران سیاسی کشورها خواهد بود گرچه هنوز مکان دقیق برگزاری این مذاکرات مشخص نیست.

آمريکا برگزاري نشست جديد ايران و پنج بعلاوه يک را براي دوشنبه آينده تاييد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو ، منابع رسمی آمریکایی دوشنبه برگزاری نشست جدیدی را بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک، برای دوشنبه آینده تایید کردند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها