رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502912

ثبت بیمار مشکوک به طاعون خیارکی در شمال چین

ساعت 24 -مقامات محلی در منطقه خود مختار مغولستان داخلی در شمال چین اعلام کردند که یک مورد مشکوک به ابتلا به طاعون خیارکی در این منطقه به ثبت رسیده است.

style="text-align:justify">به گزارش یورونیوز به نقل از رسانه‌های چین مقامات بهداشتی شهر بایانور در مغولستان داخلی از نظر وضعیت بهداشتی وضعیت هشدار درجه سه اعلام کردند. درجه چهار بالاترین میزان هشدار محسوب می شود. منشاء ابتلای احتمالی به طاعون خیارکی هنوز مشخص نشده است. مقامات منطقه مغولستان داخلی از مردم خواسته اند که همه موارد مشکوک به ابتلا به طاعون خیارکی را گزارش کنند. آنها همچنین بر لزوم پرهیز از شکار و مصرف گوشت حیواناتی که می توانند ناقل طاعون خیارکی باشند تاکید کرده اند.

طاعون خیارکی رایج ترین نوع طاعون است که علائم آن پس از ابتلا به باکتری «یرسینیا پستیس» (Yersinia pestis) بروز می کند. مقامات چین از ساکنان بایانور خواسته اند که در صورت مشاهده انواع مارموت مراتب را به مسئولان اطلاع دهند. سال گذشته دو نفر پس از مصرف گوشت مارموت بر اثر ابتلا به طاعون جان خود را از دست دادند.

منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین از شمال با کشورهای مغولستان و روسیه هم مرز است. ساکنان بخش هایی از مغولستان و همچنین منطقه خودمختار مغولستان داخلی در چین بر این باور هستند که مصرف گوشت خام مارموت به سلامت آنها کمک می کند. مارموت نوعی سنجاب است که ۱۵ گونه دارد. مارموت ها در بخش هایی از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کنند.

طاعون خیارکی در صورت عدم درمان با آنتی بیوتیک می تواند به مرگ بیمار منجر شود. یکی از آخرین موارد شیوع طاعون خیارکی در سال ۲۰۱۷ در ماداگاسکار روی داد. در آن زمان بیش از ۳۰۰ نفر در این کشور به طاعون خیارکی مبتلا شدند.

دانشمندان احتمال همه گیری بیماری طاعون خیارکی را اندک می دانند. پزشکان امروزه نه تنها می توانند برای معالجه مبتلایان به طاعون آنتی بیوتیک تجویز کنند بلکه از راه های انتقال آن نیز آگاهی دارند. این در حالی است که همه گیری طاعون خیارکی در قرن چهاردهم میلادی (طاعون سیاه) در غیاب آنتی بیوتیک و دانش کافی جان ۵۰ میلیون نفر از ساکنان کره زمین را گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها