رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502923

همه باید بدانند که ماسک زدن، یک امر اجتناب ناپذیر است

ساعت24- یک نماینده سابق مجلس گفت:تنها راه حفاظت از خود و اطرافیان در مواجهه با کرونا، استفاده از روش‌های پیشگیرانه است.

شهاب‌الدین بی‌مقدار
شهاب‌الدین بی‌مقدار در ارتباط با ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به بیماری حاصل از ویروس کرونا، اظهار کرد: در شرایطی که نمی‌دانیم تا چه زمانی درگیر کرونا هستیم و هنوز هم هیچ واکسنی برای این بیماری کشف نشده است، تنها راه حفاظت از خود و اطرافیان استفاده از روش‌های پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی ما در این زمینه باید به گونه‌ای باشد تا همه افراد جامعه بدانند ماسک زدن یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است، دست ها را مرتب باید شست و از حضور در مراکز شلوغ خودداری کرد.

بی‌مقدار افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر به نظر من استفاده از ماسک در اماکن عمومی مثل خیابان، بانک‌ها و پاساژها بیشتر شده است، اما این مقدار هم کافی نیست و ما به توجه مضاعفی از سوی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم.

این نماینده سابق مجلس گفت: رسانه‌ها و اشخاص تاثیر گذار در جامعه باید در این راستا فرهنگ سازی کنند. مثلا بعضی از وزرا طوری ماسک می زنند که فقط دهانشان پوشیده می شود، در حالی که روش درست زدن ماسک که هم دهان و هم بینی را بپوشاند در کنترل این ویروس اثر گذار است. رسانه ها باید به طور مداوم روش درست استفاده از ماسک را به همگان اموزش دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها