رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502980

تصمیم تازه دموکرات ها درباره ترامپ

ساعت24-قانونگذاران دموکرات آمریکا به دنبال پیشبرد پرونده شکایت از ترامپ در ارتباط با مقرری‌ها در دادگاه عالی این کشور بعد از حکم یک دادگاه استیناف فدرال درخصوص عدم صلاحیت آنها برای شکایت از ترامپ بابت نقض قانون اساسی در این خصوص هستند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ۲۱۵ نماینده کنگره آمریکا دونالد ترامپ را به نقض بند مربوط به مقرری‌های خارجی در قانون اساسی آمریکا که بر طبق آن مقامهای فدرال از دریافت هدایا یا پول از جانب دولتهای خارجی بدون تایید کنگره ممنوع می‌شوند، متهم کرده‌اند. آنها دلیل ارتکاب این نقض ازسوی ترامپ را تداوم فعالیت و کسب سود در زنجیره هتلهایش حین حضور در ریاست جمهوری می‌دانند.

در خلاصه شکایت آنها آمده است، ترامپ در کل دوران ریاست جمهوری خود مشغول نقض این ممنوعیت مهم بر طبق قانون اساسی بوده است. این شکایت روز دوشنبه نزد دادگاه عالی آمریکا ثبت شد.

در متن این شکایت عنوان شد: رئیس جمهور آمریکا با تداوم حفظ مالکیتش بر شرکتهایش حین معامله آنها با دولتهای خارجی آن هم بدون کسب رضایت کنگره برای این معاملات، اقدام به پذیرش مزایای مالی غیر مجاز از دولتهای خارجی کرده است.

در ماه فوریه یک هیات منصفه سه نفره در یک دادگاه استیناف در واشنگتن دی سی حکم داد از آنجا که این نمایندگان نماینده اکثریت در هیچ یک از مجالس کنگره نیستند فاقد جایگاه لازم برای شکایت از رئیس جمهور آمریکا هستند. آنها استدلال کردند که این پرونده یک مناقشه سیاسی است که متعلق به دادگاه نیست.

این قانونگذاران در سال ۲۰۱۷ زمانی که جمهوریخواهان کنترل هر دو مجلس کنگره را در دست داشتند از رئیس جمهور آمریکا شکایت کردند. یک قاضی فدرال ابتدا شکایت دیگری از سمت وزارت دادگستری دولت ترامپ برای رد پرونده آنها را مردود اعلام کرد اما بعدا دادگاه استیناف واشنگتن دی.سی حکم قاضی قبلی را رد کرد.

ترامپ زیر بار مطالبه منتقدانش برای کنار گذاشتن امپراتوری تجاری خود حین حضور در ریاست جمهوری نرفته است، درحالی که به گفته این منتقدان، ترامپ دچار تعارض منافع است. هتل‌های وی مورد رفت و آمد دیپلماتهای خارجی سراسر جهان از زمان آغاز ریاست جمهوری او تا کنون قرار گرفته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها